• Kristin28

Är det OK att höja sängen i huvudänden trots barnet "snurrar runt i sängen"?

Jag har en förkyld liten kille på 10 månader som ligger och hostar natten igenom. Jag har läst tipset på att höja huvudänden av sängen men har inte gjort det eftersom han rör sig så mycket i sängen och det inte är helt ovanligt att han har huvudet i fotänden.

Tycker det känns dumt att höja sängen om han sen ligger med huvudet längre ner än kroppen. Men något skulle behöva göras.

Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Är det OK att höja sängen i huvudänden trots barnet "snurrar runt i sängen"?
  • olandstoken

jag hade höjt sängen och gått in och kollat till honom några extra gånger. kan du inte lägga lite kuddar vid sidan så han har svårare för att komma runt?

• miajussi
    Kristin28 skrev 2009-10-27 08:38:38 följande:
    Jag har en förkyld liten kille på 10 månader som ligger och hostar natten igenom. Jag har läst tipset på att höja huvudänden av sängen men har inte gjort det eftersom han rör sig så mycket i sängen och det inte är helt ovanligt att han har huvudet i fotänden. Tycker det känns dumt att höja sängen om han sen ligger med huvudet längre ner än kroppen. Men något skulle behöva göras. Hur resonerar ni?
    lägg böker under benen i huvud ändan o ha de svalt i sovrummet du bör inte ha mer än max 18 gra i rummet de underlättar andningen o ni båda sover mycket bättre .. ge han även nästspray för att förhindra nästäppa.. lycka till..
Svar på tråden Är det OK att höja sängen i huvudänden trots barnet "snurrar runt i sängen"?