• Kristin28

Vad har du på ditt barn när det sover?

Alltså om barnet sparkar av sig täcket hela tiden, inte pga att han är varm utan för att han rör sig så mycket hela tiden.

Jag har haft pyjamas och tjock tröja på honom, men letar efter andra tips. Han är 10 månader.

• Svar på tråden Vad har du på ditt barn när det sover?
  • La Lola

Pyjamas (eller dagens kläder om de är rena).
    O sparkar Hedda av sig täcket (bebisfilt har hon)...ja då tar jag på det igen om jag vaknar o ser det eller så får hon ligga utan helt enkelt.

Fryser din son när han sover?

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Skummis

Pyjamas o inget mer. Vi har inte så kallt här hemma (normal temp) o jag vill absolut inte klä henne för varmt (skitnojig med det). Men du känner väl på morgonen om han är kall eller svettig o kan anpassa kläderna efter det.

• lennartsdotter

Dagtid sover han i sina vanliga kläder och på nätterna i pyjamas. Han har aldrig täcke. Sparkar alltid av det. Vi har ca 18-19 grader i sovrummet och en pyjamas verkar räcka gott och väl för honom.

• morskutt

Vi har pyjamas och sockar. Vår son är också väldigt rörlig och kan bli helt tokig om han har täcke på sig. Verkar som om han inte tycker om att "sitta fast". Han har inte varit kall än...

• Daggdroppen

Vi har ganska varmt hemma hos oss (jag är frusen av mig). Kring 25 grader {#lang_emotions_embarassed} Dock är det nog lite kallare i sovrummen (för att maken vill det ;))

Dottern på 9 månader har sedan 3 veckors ålder sovit hela nätter tack vare att vi haft en mjukisdräkt ovanpå pyjamasen. Det var av en händelse vi märkte det då hon en kväll som spädis kändes kall. Då klädde vi på henne en stor "nalledräkt" med huva som hon hade fått i present. Utanpå pyjamasen alltså. Ungen sov som en stock den natten och de nätter vi prövat utan har hon vaknat. Nu börjar den bli liten så vi skaffade en annan en. Tror att det kanske är kombinaionen av varmare och huva som gör att det fungerar bra för henne. Hon verkar gilla huvan.

Hon sover också betydligt bättre ute nu igen då hon får ha overall på sig i vagnen. I somras sov hon sämre då man bara hade body typ.

Så en vanlig mjukisdräkt med huva rekommenderar jag

Det ska vara mysigt, varmt och ombonat för både mig och tjejen

• Caroline13

Min är tre månader och har pyjamas på sig och täcke från babyproffsen, inte standard utan det som är tunnare. Har hon väl somnat brukar hon inte sparka av sig utan har täcket upp till bröstet ungefär och armarna ovanpå. Vi har väl ca 22 grader i sovrummet kan jag tro.

• pluttskrutt

Hos oss fungerar det sådär med värmen i lägenheterna, på sommaren är det jättevarmt och nu när vintern närmar sig blir det bara kallare och kallare, nu har vi strax under 20 grader inomhus. Lillkillen är sju månader och sover i härliga fleecepyjamas från USA, märket är Carter's och de är både varma och härliga. Jag vet inte om de går att beställa, men annars är mitt tips att kolla runt efter tjockare pyjamas. Han har även ett täcke och han brukar inte sparka av det, men när han har gjort det så brukar han ändå inte bli kall.

• Mamma till 2 kottar

pyjamas på vår 4 månaders. han sover med mig och har täckte över ben och mage..men klarar sig bra även om täcket ramlar av.

• babynow

Har man runt 20 grader så borde väl pyjamas (samt strumpor) samt ett litet täcke räcka. Man skall ju inte ta på dem små för mycket.

• Helle29

Vår snart 4 månaders kille, har kortärmad body på sig. Han samsover med mig och delar även täcke med mig. Han är en liten kamin i sig själv, så hade han haft mer på sig hade han svettats ihjäl. Dock kommer han förmodligen få ha pyjamas på sig sen när han ska sova i sin egen säng.

• sam3

pyjamsa strumpor och sovpaså..fins på ikea för 129kr. funkar jätte bra,du slipper vara orolig att barnet får filten över huvudet och att hon sparkar av sig filten..sovpåse rekomenderar jag...och barnet kan inte heller klätra ur spjälsängen och ramla blir mindre rörlig.fins från 0-6mån och 6-12måm

Svar på tråden Vad har du på ditt barn när det sover?