• Anonym

tror ni cancerknölar ömmar/spänna i huvudet?

jag har under en, två månader kännt ett par knölar i ena tinningstrakten, vart till läkaren TRE gånger pga detta,

första gångn verkade dom inte fatta, andra gången sa han att det "nog" var lymfkörtlar (han sa att det var det men det kan han ju inte veta) tredje gången var jag inte dit pga det men då sa han atthan inte kände nåt.

När jag känner på dessa börjar området spänna, det gör inte ont och knölarna i sig ömmar inte.

Problemet som jag nu är SÄKER på att jag har är lymfkörtelcancer.
    Kände för 1,5 vecka sen att jag även har svullna lymfkörtlar på halsen
    så i morgon ska jag till VC igen, ska gå till en ny vc men jag har med mig journalen, då står det flera ggr att jag sökt pga "knölar" så risken är stor att han kommer baggatelisera detta.

Läste att folk kunde ha inflammerade hårsäckar eller körtlar, de känns som körtlar och inte som hårt brosk. (man kan ha en massa knölar i huvudet men då är det ju brosk eller ben)

det kändes som jag var lite förkyld då jag även fick ett munsår i samband med lymfkörtlarna så jag hoppas verkligen dom beror på det och inte att det spridit sig, kan inte tänka på nåt annat!!!!

detta suger musten ur mig.

• Svar på tråden tror ni cancerknölar ömmar/spänna i huvudet?
  • Anonym (been there)

strunta i de som bagatelliserar dig ,,, klart du måste få veta.
    När du beställer en tid på vc hör dig för vilken läkare som är mänsklig och beställ en tid hos denne.
    säg att nu har jag varit hos er flera ggr och blir inte tagen på allvar,, jag vill gärna ha en läkare som har rykte om sig att vara noggrann,, etc ,,
    det kan ta emot lite att ringa och säga så men de är vana jag lovar dig.,,,
    hjälper inte detta sök en privat läkare säg att du kräver att få röntgas för att få svar ..
    lycka till

• Anonym (knölig)

Hej!
    Jag skrev i ett annat inlägg att jag haft knöl i nacken som jag inte vet vad det var men att det inte var muskelrelaterat utan antagligen en "fettknöl" eller inflammerad hårsäck eller liksom bara talg som inte kommit ut utan blivit instängt. Hur som helst så försvann den efter ett tag (några veckor).

Det man också kan har t.ex i tinningen eller på andra ställen på kroppen är sk. trigger points som (rigger punkter) som är som ihopklumpade saltkristaller (eller nåt sånt) som sitter i muskulaturen och känns som knölar som spänner eller gör ont. Sådana kan man ha på huvudet, på halsen, t.ex i käkmuskulaturen och i nacken och på ryggen o lite varstans...
    När jag går till min massör så trycker hon bort såna åt mig i nacken och på sidan av halsen och i huvudet...och det gör vansinnigt ont.

Men, har man knölar som dyker upp och blir fler och större så ska man nog ta och kolla för säkerhets skull!
    Lycka till, och jag hoppas du är frisk!

Svar på tråden tror ni cancerknölar ömmar/spänna i huvudet?