• lilla80

Är gravid vecka 14 men mår illa fortfarande?

Hej på er alla.

Enda jag vill bara fråga om det är normalt att mår mer illa under vecka 14, för jag har läst att vecka 12 eller 13 börja det bli bättre med illamående men för mig är det tvärtom.
    Fast jag spy inte varje utan ibland men nu har jag kräks tre dagar i rad.

När ska det ta slut för jag orka inte att spy mer..

• Svar på tråden Är gravid vecka 14 men mår illa fortfarande?
  • 071001

För mig höll det på fram till v 18 ungefär. Min kompis hade det eländigt i nästan 6 månader. Väldigt olika m.a.o.

• murranmutt

för mig har det hållt i sig från början till slut..

• Cailyn

När jag var gravid med mitt första barn så mådde jag illa och kräktes (kräktes inte varje dag) under hela graviditeten.

Nu är jag gravid med mitt andra barn och jag har mått så fruktansvärt dåligt och kräkts varje dag, men sen fick jag medicin och då blev det bättre...

Men jag trtor absolut inte att det är ngn fara för att du mår dåligt, det är bara jobbigt. Min son är nästan två år snart och hur frisk och fin som helst!!!

• Cecese

Det kan hålla på ett tag till.
    Med första barnet höll det på till v. 22, när det var som värst kräktes jag 20-30 ggr om dagen....
    Med andra barnet höll det på till v. 13+0, kräktes 5 ggr om dagen
    Med tredje barnet till v. 15-16, kräktes nästan inte alls men mådde sjuk illa hela tiden och var sängliggande pga det
    Med fjärde barnet till v. 18-19, kräktes 3 ggr om dagen

• Jennypenny83

Du kan vara helt lugn :)
    Illamående är som allt annat i en graviditet, väldigt individuelt. Själv har jag kämpat med detta under hela graviditeten, slutade dock spy omkring v. 18. Jag tog det som ett bra tecken, att varje dag med illamående och elände betydde att bebis mår bra och trivs, det hjälpte på humöret.
    Lycka till!

• Vattuman83

Här är en till som kräks i vecka 24... Håller med Jennypenny och försöker se det som något possitivt!
    Lycka till!

• Landerholm

Är i V 23 och mår fortfarande illa.. Äter Lergigancomp som gör att ja klarar vardagen...

• Rainbowbright

hej hopp!

jag har oxå mått illa mellan v.5 och 10, sen släppte det under v.10-12 och nu har det kommit tillbaka, men bara vissa dar, jag tror det är väldigt olika och det finns inga rätt eller fel, min mamma har fött 6 barn och har mått illa och kräkts prick 4 månader med alla, och min kompis mådde illa hela graviditeten.

Svar på tråden Är gravid vecka 14 men mår illa fortfarande?