är det någon som testat barn pc typ fisher price?
Fundrar lite om 4 åringen skulle få en sån barn pc i julklapp! Vill bara höra om någon har testat nån sån och om det är något som är värt att prova?
Fundrar lite om 4 åringen skulle få en sån barn pc i julklapp! Vill bara höra om någon har testat nån sån och om det är något som är värt att prova?
Tja, personligen tycker jag att de är värdelösa. Barnen tröttnar rätt fort på dem och speciellt pedagogiska är de faktiskt inte.
Jag tycker att du i stället kan köpa några roliga och mer pedagogiska PC-spel och sitta framför datorn tillsammans med ditt barn och spela. Alfons Åberg, Anki och Pytte, Björnes magasin mfl är jättebra (och lite roliga även för en själv som vuxen).
Vi köpte FC dator till vår lilla fyraåring förra året och den är omtyckt och används. Av henne och av hennes tvååriga lillasyster.
Barnen klurar ut olika saker, hur man ställer om knapparna för att det ska bli musik, spela ostspel osv. Den räcker för dem att leka med, men den är ju om man ska vara krass inte alls särskilt lik en riktigt dator. Men ställer man inte det kravet, utan ser det som ngt att klura med så är det absolut en ok leksak. Våra barn spelar inte dataspel på dator eller tv:n så de har inget att jämföra med.
tack för svar! Jag och min son sitter tillsammans vid datorn och "spelar". Vi har mamma mu, josefin och nån sån kalle kunskap liknande för mindre barn.. men han fattar inte helt galoppen alltid, och ska bara hålla på å trycka på allt annat som inte har med spelet att göra.. så behöver han träna på att föra musen.. så det är mer för att han ska bli lite "datavan" om man kan säga så..
tänkte också att han kunde ha den i bilen/på flyget när vi reser.. Vi bor ju i Norge och reser hem till sverige då och då.. och då blir 10-14 timmars resandefort lite tråkigt!!