• Gravid 89

Hur krympa stretchjeans 1 stl?

Åh... jag blir så galen. Köpte ett par jättesnygga jeans från H&M för ½ månad sen och nu är de för stora. Funderar på om alla jeans blir såhär, eller är det bara stretchjeans?

Går det att krympa de på något sätt, och hur gör jag då? Skulle vilja krympa de en storlek... Någon som vet hur jag ska gå tillväga?

Sen undrar jag också, är det allmänt känt att man ska köpa 1 stl MINDRE än ens vanliga storlek när man handlar om de töjs när man använder dem?

Eller de kanske krymper en gång när man tvättar de första ggn? Har inte hunnit tvätta dem ännu eftersom jag bara använt de vid 3-4 tillfällen max.

• Svar på tråden Hur krympa stretchjeans 1 stl?
  • IsabelleSj

vet ej hur man krymper dem, men tvätta utan mjukmedel när du tvättar dem så håller de formen bättre!

• Gravid 89
    IsabelleSj skrev 2009-10-27 12:28:11 följande:
    vet ej hur man krymper dem, men tvätta utan mjukmedel när du tvättar dem så håller de formen bättre!
    Ah, nu hänger jag inte med. Vadå håller formen bättre?
  • Julia85

Jag vet inte hur du krymper dina jeans...

Men när jag köper vanliga jeans så brukar jag köpa så att de sitter verkligen åt! Så jag precis får igen dom.. För även när de är tvättade och när man använt dom ett tag så blir de lite större! Alltså helt lagom för mig..

• Smultron ett
    Julia85 skrev 2009-10-27 12:29:24 följande:
    Jag vet inte hur du krymper dina jeans... Men när jag köper vanliga jeans så brukar jag köpa så att de sitter verkligen åt! Så jag precis får igen dom.. För även när de är tvättade och när man använt dom ett tag så blir de lite större! Alltså helt lagom för mig..
    Dito.
  • Gravid 89
    Julia85 skrev 2009-10-27 12:29:24 följande:
    Jag vet inte hur du krymper dina jeans...Men när jag köper vanliga jeans så brukar jag köpa så att de sitter verkligen åt! Så jag precis får igen dom.. För även när de är tvättade och när man använt dom ett tag så blir de lite större! Alltså helt lagom för mig..
    Jo, det var detta jag misstänkte... dessa jeans köpte jag i stl 27... provade även då i stl 26 men de kändes liiite för tajta. Gissar på att de hade suttit perfekt idag då eftersom de töjs... fasen! Jag som älskar dessa jeansen. Köpte två jeans dessutom. Har ju ingen lust direkt att köpa samma jeans fast i mindre storlek... fasiken

Finns det inget man kan göra för att krympa dom? Ingen som vet?
  • Smultron ett

Gravid 89 skrev 2009-10-27 12:33:31 följande:

Jo, det var detta jag misstänkte... dessa jeans köpte jag i stl 27... provade även då i stl 26 men de kändes liiite för tajta. Gissar på att de hade suttit perfekt idag då eftersom de töjs... fasen! Jag som älskar dessa jeansen. Köpte två jeans dessutom. Har ju ingen lust direkt att köpa samma jeans fast i mindre storlek... fasiken Finns det inget man kan göra för att krympa dom? Ingen som vet?
    Om du ändå inte ska behålla dem för att de är förstora. Kör dem i 90 grader tvätt och torktumla dem i 2 timmar. I värsta fall kanske din dotter kan ha dem när de krympt till storlek 110. (notera att jag inte har någon aning om om du har en dotter men försökte va lite skojsig.)
Svar på tråden Hur krympa stretchjeans 1 stl?