• Nalle Puh73

Vilken mjölkfria vispgrädde är godast?

Ska baka tårtor på Fredag och funderar vilken vispgrädde/spraygrädde man ska köpa. Hade soyatoo (vispbara) på en tårta förra helgen och tyckte den hade en konstig bismak, säker bara en vanesak men kanske finns den någon som är godare.
    Vilken grädde har ni när ni ska göra tårta?

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Vilken mjölkfria vispgrädde är godast?
  • SFHelen

soyatoo är den ända grädden som jag får till, till grädde som man kan ha på tårta.
    Charlshamn blir lite mer flytande, men den är så mycke goare.

spraygrädden gick inte att få fram för den va för tjock....

kan medela att ja nog spenderade en bra bit över 100 kr för att få till en grädde till min sons tårta när han fyllde i sep i år o de va bara soyatoo som fungerade o barnen åt de

• Nalle Puh73

Är Carlshamn alldeles för lös för att ha på tårta? Får väl annars göra en liten tårta mjölkfri till Elias och vanliga till oss andra.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • SFHelen
    Nalle Puh73 skrev 2009-10-27 13:19:46 följande:
    Är Carlshamn alldeles för lös för att ha på tårta? Får väl annars göra en liten tårta mjölkfri till Elias och vanliga till oss andra.
    fick inte till deras grädde. Den ville inte vara tillräckligt fast för attd e skulel bli bra oavsett om ja testade den ovispad eller vispad.
  • Blå Flygare

Jag tycker bäst om GoGreens Visp (havre), har i rikligt med vaniljpulver (inte vanilj/vanillinsocker, det är för sött i den redan söta grädden) i den.

Carlshamn tycker jag har riktigt läbbig smak.

Soya har jag inte testat, jag tycker ju inte om soyadryck eller soyghurt (men glass, så kanske borde smaka?)

SoyaToos ricewhip är ingen höjdare, har en udda eftersmak. Får smaksättas för att funka.

• mian75

Jag föredrar också GoGreens havrevisp. Bra tips Blå Myran om att tillsätta vaniljpulver! Ska testa det nästa gång.

Svar på tråden Vilken mjölkfria vispgrädde är godast?