• Lilja84

Lös ögonfransar , när sätta dit dom ?

Ja alltså jag menar när det gäller sminkningen .. tex ska man ha basen först , sen fransar , eller ska man göra hela sminkningen först sen fransarna , eller fransarna på först sen sminket , eller annat sätt .

Det kommer synas att det är lösfransar då jag ska ha lite för stora , men jag vill ju inte att kanten ska synas varje gång jag blinkar osv .

Så när sätter man dit dom för snyggast resultat ?

• Svar på tråden Lös ögonfransar , när sätta dit dom ?
  • bambiii

jag hade nog gjort hela sminkningen innan jag sätter på fransarna. sen den där fula kanten man kan få brukar jag klippa lite på så att det passar till min ögon form :)

• Missimo84

Jag brukar lägga basen först, men sätta fast fransarna innan jag lägger skugga och eyeliner.

• mosterYster

Jag säger tvärtom. Gör grunden (underlag etc) men lämna fransraden fettfri, dvs inga krämer, foundation etc. Klistra på fransarna och gör sedan färdigt sminkningen - då kan du trolla bort kanten med eyeliner/kajal/ögonskugga.

• mosterYster
    bambiii skrev 2009-10-28 08:55:23 följande:
    jag hade nog gjort hela sminkningen innan jag sätter på fransarna. sen den där fula kanten man kan få brukar jag klippa lite på så att det passar till min ögon form :)
    Jag menade tvärtom mot detta (långsam när jag ska posta...)
  • Lilja84

Ah , okej , tack ska ni ha för svaren , ja göra basen men lämna kanten smink/fettfri låter ju bäst , då lär det ju sitta bättre också .

Svar på tråden Lös ögonfransar , när sätta dit dom ?