Billiga alternativ - Eldorado eller Euroshopper?
Om ni köper billigare varor i daglighandeln , vilka köper ni och varför?
(tog två exempel av de som finns i våra butiker)
Om ni köper billigare varor i daglighandeln , vilka köper ni och varför?
(tog två exempel av de som finns i våra butiker)
Jag gillar eldorados konservburkar (ex. majs) o deras ris tycker jag är helt klart mycket godare än ex uncle bens. Annars handlar jag gärna "dom vanliga märkena" fast i billigare butiker, ex; netto & lidl
Köper inte mycket av dessa lågprismärken, men produkter krossade tomtar, majs, bakplåtspapper, bomullspads funkar bra från Eldorado.
jag köper en hel del sådana varor, varför ska man betala mer när man inte behöver. jag har lärt mig med tiden vad som fungerar och inte.
konserver köper alltid de märkena, ingen skillnad alls
sylt, äpplen ( euroshopper har en påse för 12 kr (ett kilo) ), lök, euroshoppers ketchup (bland de få som sonen tål ), tvål, näsdukar (absolut ingen skillnad), toapapper, popcorn hmm listan kan göras lång.
vad jag ofta INTE köper är willys egna, de är oftast inte mycket billigare, men mycket sämre..
Icas egna köper jag oftast om det är billigast på hyllan
tycker konserverna smakar illa, bomullspinnar och babyseretter köper jag. Annars så är det syndatt de inte är eko eler krav. Och i många fall troro jag att man får vad man betalar för.
Kom på att jag också köper tops och näsdukar från Eldorado. Ingen skillnad vad gäller näsdukar som någon skrev här uppe.
Konserver, toapapper, Tacos tillbehör, hundbajspåsar, visst godis som nappar eller skumtomtar(aldrig cholad), buljong, varma koppen, pastapåsar, strips, frysta grönsaker som bonör och brocoli.
Allt som inte är kött, mejeri, läsk eller godis kan jag köpa.
Choklad och Nötter skrev 2009-10-31 11:25:39 följande:
Krossade tomtar. Ja, ni fattar nog vad jag menade.
Sitter här och skrattar när jag tänker på krossade tomtar.
Dagens skratt!