• YvonneM

    Jag kan bli galen på kunder ibland

    Jag jobbar i en lågpriskedja och tar emot reklamationer och återköp. Något som jag inte kan fatta är varför så många människor inte förstår att de måste spara kvittot!

    Vi tar inte tillbaka någonting utan kvitto och jag blir dagligen utskälld för det trots stora skyltar överallt i butiken (står på kvittot också)

    Dessutom tror väldigt många att det finns en lag på att man har rätt att lämna tillbaka en vara som man inte är nöjd med...det finns det inte, men många butiker tillämpar öppet köp och bytesrätt, men i alla fall hos oss måste varan vara oanvänd i orginalförpackning...vilket jag också blir utskälld för.... "man måste väl ändå få prova?" Nä, tyvärr inte hos oss....ingen vill köpa en använd vara.

    Ock allt förstörande i butiken, uppslitna förpackningar, utkladdad mat, raklödder på hyllorna, halvurdruckna läskburkar....

    Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst.....

    Som tur är är de allra flesta trevliga, men tyvärr minns man de mindre trevliga när dagen är slut.

  • Svar på tråden Jag kan bli galen på kunder ibland
  • Alise

    Jag förstår precis hur jobbiga kunder kan vara... Jobbar på en bensinstation på landsbygden å får dagligen höra hur dyr vi är på allting! Men HALLÅ, sitt å kör tre mil in till stan å köp den j*vla varan för en tia billigare då, vill man bara säga... Å det är klart som korvspad att vi är dyrare än typ ICA Maxi å Coop Forum å alla lågpriskedjor, vi har ju för sjutton öppet många, många fler timmar på dygnet än vad dom har. SJÄLVKLART kan vi inte ligga på samma prisnivå å konkurrera med stora matkedjor. *suck* Vad tänker folk med egentligen?

Svar på tråden Jag kan bli galen på kunder ibland