• Miss Cee

Amningsnapp: hur ska den sitta?

Försöker att få en amningsnapp att fungera, men lyckas inte få den att sitta.

Någon som kan ge mig tips för hur man får den att fästa ordentligt?? (jag har läst instruktionerna givetvis, men de är ju inte så talande...)

Och viktigast av allt: Ska bröstvårtan fylla ut HELA plasttoppen ända fram, eller ska det vara luft mellan bröstvårtan och toppen på plastnappen??

Snälla hjälp!!

• Svar på tråden Amningsnapp: hur ska den sitta?
  • SysterAnna

När du fäster nappen är det bra om den är lite fuktig, får den att fästa lite bättre. Vräng den sedan till hälften och tryck på den. Hur mycket av den som blir fylld av bröstvårtan beror lite på hur bröstet ser ut. Viktigt är också att se till att barnet lätt får luft när du börjar amma (precis som vanligt ;))

• Miss Cee

OK, har testat att fukta men tycker att den släpper ändå så fort jag rör på den. Får testa igen.

Någon annan??

• Faktiskt

testa att tejpa fast kanterna på amningsnappen, men sån där tejp som man fixerar förband med. finns på apoteket.

• SandraP81

haha ,här dinglar kanterna löst jämt det spelar ingen roll tycker jag bara bebisen får i sig mjölk o kan andas.

Jag sätter på den bara sen när bebisen suger så åker vårtgården in automatiskt liksom.

• Trollet Ludenben
    Miss Cee skrev 2009-10-27 18:33:12 följande:
    OK, har testat att fukta men tycker att den släpper ändå så fort jag rör på den. Får testa igen. Någon annan??
    Jag hatade nappen, släppte jämt för mig med. Har testat flera olika märken, meddela bla. Det var enda sättet mina prematura söner har kunnat amma på. Minsta sonen ammade jag ytterst lite för jag blev helt skogstokig på nappen. Testade att fukta den, att ha den torr mm. När han skulle ta bröstet hände det hela tiden att han inte träffade rätt med munnen på nappen när han skulle fatta tag så den gled av. Rörde han på huvudet var den av... och det gick verkligen inte att amma utan. Alternativet var flaska så jag testade nappen först, både på neo och köpte hem. Men hade samma problem som du, att den var krånglig att få sitta kvar. Det gick an hemma, men att hålla på så ute liksom. Gav upp, så jag har inga direkt råd till dig hur du ska lösa det utan men hoppas att det funkar bättre för dig än för mig i slutändan.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Dior

Jag hade ett glas med vatten som jag doppade den i när jag ammade, fungerade bra för min del.

• Trollet Ludenben
    Dior skrev 2009-10-27 19:19:58 följande:
    Jag hade ett glas med vatten som jag doppade den i när jag ammade, fungerade bra för min del.
    det testade jag med men den dumma grejen föll av i alla fall{#lang_emotions_demon}
  • Dior

Trollet Ludenben skrev 2009-10-27 19:21:19 följande:

det testade jag med men den dumma grejen föll av i alla fall
    Ok. Jag hade även en liten handduk (dom med olika färghakar från Ikea) ner stoppad i BH:n så allt inte hamnde öerallt om den trillade av. Asså nerviken i kanten när BH:n var nervikt.
  • Trollet Ludenben
    Dior skrev 2009-10-27 19:24:34 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-27 19:21:19 följande: Ok. Jag hade även en liten handduk (dom med olika färghakar från Ikea) ner stoppad i BH:n så allt inte hamnde öerallt om den trillade av. Asså nerviken i kanten när BH:n var nervikt.
    ok... ja, det var ju rätt smart. Det tänkte jag aldrig på...
  • SandraP81
    Dior skrev 2009-10-27 19:24:34 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-27 19:21:19 följande: Ok. Jag hade även en liten handduk (dom med olika färghakar från Ikea) ner stoppad i BH:n så allt inte hamnde öerallt om den trillade av. Asså nerviken i kanten när BH:n var nervikt.
    Precis så gör jag med!! =D
Svar på tråden Amningsnapp: hur ska den sitta?