• Ejin

Min 10 månaders åt en tavelkrita. Tror ni det är farligt??

Min tjej på 10 månader hade en tavelkrita i munnen nyss. Lyckades pilla ut den men vet inte om hon har lyckats äta någon bit eller inte...
    Tror ni det är farligt att få i sej tavelkrita? Känns inte så farligt men nån kanske har mer koll?

• Svar på tråden Min 10 månaders åt en tavelkrita. Tror ni det är farligt??
  • kaksmulan

Nej det är inget farligt. Hon kanske blir lite hård i magen av den men du får väl mata med lite mer plommonpuré eller messmörsmackor ett tag...

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • paddanpuff

Tror inte att det är farligt , det kommer nog ut den vanliga vägen.
    Vet att jag i skolan brukade andas in taveldam från den gröna suddgrejen för att låta hes o få gå hem o det hamnade nog både i mage o lungor..mindre bra det sist nämnda iaf
    Men är du orolig så ring o kolla tycker jag men nä jag tror inte det är farligt alls faktist bara mindre gott o torrt

• Ejin

va bra... trodde inte direkt de var farligt heller men man kan ju aldrig veta.. vet inte om hon svalde ens en gång för en bit låg ju i munnen...
    Gott verkade hon dock tycka de va för hon log med hela ansiktet när vi plockade upp henne o ville inte alls öppna munnen...

• Leora
    Ejin skrev 2009-10-27 19:47:41 följande:
    tack.. satt just själv o läste på den sidan o såg att de stod att inte vanliga kritor va farliga så man får väll lita på att tavelkritor är samma sak..
    Ja, det är säkert ingen fara.
Svar på tråden Min 10 månaders åt en tavelkrita. Tror ni det är farligt??