• mittenavapril

Hur få rent en toalett?

Hur tusan får man bort avlagrningar som blivit i en toalettstol? Alltså då spolning inte skett i den omfattmning som det borde.
    Det går inte bort med vanlig "wc-anka" är som avlagrningar....
    Hur tusan gör jag och vad använder jag?

• Svar på tråden Hur få rent en toalett?
  • annicavillhabeis

Klor eller maskindiskmedel funkar.

• Underbara ungar

Klorin brukar jag hälla i o låta det verka en stund innan jag kör som en galning med toaborsten.
    Sitter det som berget så kan du låta klorinet verka över natten.

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Joico

Ja Klorin. Sen finns det WC-tabs också som man kan slänga i och låta verka över natten

• Mumzzan

Tanterna i rent hus tipsade om coca cola. Häll i och låt verka över natten! ska tydligen göra susen! Har inte testat själv men det är ju billigt och bra! :)

• lillangel

Jag tog klorin idag faktskt... fungerar jätte bra

• LillaTanten

Om jag inte minns fel så tipsade tanterna i "Rent Hus" också om att man kan strö ner citronsyra?

Det funkar också suveränt bra till avkalkning av kaffebryggaren, och är bra mycket billigare än avkalkningmedel, och vänligare mot miljön än Klorin och diverse rengöringsmedel.

• mittenavapril
    lillangel skrev 2009-10-29 00:09:53 följande:
    Jag tog klorin idag faktskt... fungerar jätte bra
    Tack gumman Ska testa konrin... får nog låsa ute Tuva så hon inte går in och fiskar i toan
  • essy81

klorin över natten, kanske funkar

• drea

Det finns något som heter Tomik wc-pulver som man kan strö i toan. Det kan man köpa på ICA tex. Funkar jättebra!

• SMARAGD

På vissa affärer där dem har typ byggvaror, färgaffärer (kanske) finns det ett medel som heter P48.. fräter bort det mesta.. Det rekommenderade min förra vaktmästare till toastolen för kalkavlagringar o så..

MEN håll undan barn o djur för det luktar ganska starkt... Ha handskar på dig. Men det är VERKLIGEN effektivt!!!!!!!!!!

Svar på tråden Hur få rent en toalett?