• allora

Ögonskugga för blåa ögon

Vilken färg på ögonskugga passar bäst om man har blåa ögon och brunt hår? Någon med tips? :)

• Svar på tråden Ögonskugga för blåa ögon
  • Månflickan

Kanske inte är svaret på din fråga, men jag har hört att ögonskuggan ska gå i färg med den tröjan/toppen du har för dagen. "Så brukar jag göra och det brukar bli så bra sååå" för att citera Pippi Långstrump

• cotton

NEJ! Passa inte top och ögonskugga!!! Usch nej!

Om du har blå ögon passar guldiga och beige/bruna skuggor väldigt fint till dina ögon. Jag brukar även ha lite grönbruna skuggor (har också blå ögon) och ibland grått om jag ska ut (men sparsamt) eller ljusblått om jag vill öppna upp ögat. (dock mörkbrun mascara)

Fråga gärna i sminkdisken så kan de säkert komma med massor av tips och goda råd!

• Dream Of You

Säger som förre talaren.. matcha inte tröja med ögonskugga!

Jag tycker att grönaktiga skuggor passar bra till blå ögon. samt lite beige/bruna skuggor.

Jag tycker personligen att det blir för mycket blått med blå ögonskugga.

• Adelisa

håller med de två ovanstående. Inte matcha top.

Men beige o bruna nyanser framhäver det blå och förstorar.

• Mamman till två

Säger grönt som de andra,..
    jag passar dock super i lila ögunskugga (plommon),.. men det kanske har ngt med hyn att göra också..

• Gissella Star

Det klart att man kan passa ögonskugga med sina kläder fast med en svagare ton. Det kan bli jätte fint. Annars så brukar alla ögonfärg passa med alla färger, det beror mer på vilken hudton du har. Men guldaktig ögonskugga kan vara fint samt med svart maskara inget fel. Då markerar du bara dina ögon, men ha inte starkt på läpparna bara då.

• allora

tack, för alla tips. :) nu har jag köpt en duoögonskugga med brunt och beigt som får duga fint till vardags.

Svar på tråden Ögonskugga för blåa ögon