snopp katarr
Min vovve har snoppkatarr e en okasrerad kille på 14 mån och nu sprutar jag koksaltlösning stakars liten......har era hanhundar ofta detta? och något mirakelmedeltips?
Mvh Linda
Min vovve har snoppkatarr e en okasrerad kille på 14 mån och nu sprutar jag koksaltlösning stakars liten......har era hanhundar ofta detta? och något mirakelmedeltips?
Mvh Linda
Mina har det typ aldrig, och får de så är det bara att rengöra med vatten så är det borta sen. Mirakeltips? Sorry, sitter inte på några. Hade gärna gjort.
Mina vovvar har förhudskatarr ofta! Mest jämt faktiskt, Jag sprutar in väteperoxidlösning (På ordinering av veterinär) men det hjälper inte alltid, då blir det ett besök hos farbror doktorn, sen är det bra ett tag.. Sen kommer det igen!
Vad tror ni om kastrering? Hjälper det mot den förbaskade snopp katarren eller kommer det att komma tillbaka hela tiden (som den gör på vår hund)
Min veterinär rekommenderade att använda lactal (gel som är till för kvinnors underliv). Den finns på apoteket. Man skulle "spruta" in en tub om dagen i tre dagar. Efter att man "sprutat" in gelen så är det bara att gå ut och gå så att det rinner ut.
Jag ser att denna tråden är gammal. Men jag försöker få mig ett svar ändå!
Jag har en liten hund som i några veckor tillbaka har toppen på snoppen ute till och från och slickar sig lite mer än vanligt. Har fått rådet att spola rent med mycket utspädd jodopax varannan dag i vecka. Har gjort detta två gånger nu, och idag när jag skulle spola igen så var toppen ute igen. Är det vanligt vid förhudskatarr eller är luftar han bara den? Han mår inte dåligt på något sett annars som märks. Om man puttar till honom brevid penis så åker den dirket in men ser ändå lite svullet ut.