• Hemlighet

Hur ofta är nu ute med era barn?

Som rubriken lyder

Hur länge är ni ute?
    Vad gör ni?

Funderar främst på dom som har barn som är runt ca 6 månader och inte kan gå utan bara ligger/sitter i vagnen.

• Svar på tråden Hur ofta är nu ute med era barn?
  • Snart vår tur

Min tjej är 5 månader och vi är ute på en långpromenad på fm, ca 1-2 timmar. På em blir det en kortare runda på 15-30 minuter. Har hund oxå..så vi är ute rätt mycket. Jag älskar vara ute i skog o mark!!

• ajnas

Det varierar jättemycket. Vissa dagar inget alls, andra dagar promenad till och från affären (10 minuter), andra dagar promenader på nån timme. Men i genomsnitt blir det nog inte mer än en kvart-tjugo minuter.

• Bullan1978

Jag har oxå funderat på det där. Får dåligt samvete när jag inte är ute i friska luften med min nyss fyllda 7-månaders dotter och stannar hemma en eller flera dagar i rad. Vad är liksom normalt? Men man ska nog inte ha dåligt samvete om det bara blir några ggr/vecka. bara man går ut ifriska luften några ggr.

När vi går ut sitter hon mkt riktigt i vagnen. Men vi brukar ta pauser vid lekparken och jag sätter henne i en sådan där babygunga och gungar henne lite (funkar även med en sådan där korgliggunga(??). Det tycker hon är mkt kul! Ibland pausar vi om det är mkt barn i lekparken som hon kan titta på. Möter vi hundar eller ser andra djur brukar jag ibland försöka uppmärksamma henne på det. Om det är mkt folk som vi möter under promenaden så räcker det för henne som stimulans. Ibland har jag med en leksak åt henne. Ibland lyfter jag upp henne om jag tycker att hon ska se ngt. Vi (jag) sjunger. Busar med vagnen så det kittlar i magen på henne så hon skrattar.

Väldigt ofta somnar hon ju väldigt skönt under promenaden. Men jag försöker gå ut när hon nyss vaknat efter en sovstund. Så hon inte bara sover sig igenom promenaden. Det blir roligare sedan när de kan gå

• Hemlighet

Vi går inte heller ut varje dag. Försöker ta mig ut varannan dag, om vädret tillåter. Om så ens 10 min.
    Får jätte dåligt samvete är vi inte har varit ute på flera dagar i rad, men det är inge kul att gå ut och knata när det regnar

• lillamajsan

min son är snart 6 månader, vi är ute 1-3 timmar varje dag om vädret tillåter.
    vi är ute och går mycket. Han älskar att gunga så vi brukar å till en lekpark så han får gunga en tag..

sen har min son svårt att sova inne så då år man gå ut och gå så han får sova i vagenen!

• IrenerI

Minsta på 7 månader sover ute i ca 2-3 timmar varje dag. Men utöver de är vi sällan ute. I bland kan hon åka runt och kolla i vagnen.
    Brukar passa på själv att gå ut med andra barnen när hon sover för enkelhetens skull.

• Grodan12

Minst en promenad per dag, oftast två, en längre (1-2 h) och en kortare (30 min, till affären o tillbaka).
    Blir deppig om jag inte tar mig ut, om det för dåligt väder blir det en biltur.
    Bebisen är 4 månader och sover mest i vagnen, jag tycker att han blir gnällig om vi inte går ut, men det kanske är jag som blir på sämre humör om jag inte tar mig ut.

• LAV0LINA

Går absolut inte ut varje dag. Nån gång i veckan bara tyvärr, jag klarar inte mer än så nu då jag har så vansinnigt ont i svanskotan sedan några månader.
    Hoppas kunna ta mig ut en sväng idag dock, har inte varit ute sedan i lördags!
    Försöker gå ut när tösen ska sova så hon kan sova i vagnen, men hon sover inte så bra då. När vi passerar konsum är det som att hon vaknar av en liten väckarklocka. Alltid (konsum ligger 10 min bort). Och då blir hon trött och gnällig sen under dagen.
    Kanske ska gå ut idag när hon är vaken och gå till lekparken och se om hon skulel gilla att gunga lite.
    Denna vecka har det dock varit så galet dåligt väder, dimme hela dagen och då vill jag inte gå ut och gå eftersom jag på många ställen måste gå längs vägen då det inte finns nån gång- eller cykelväg i närheten...

• Bestla

Man ska inte ha dåligt samvete. Man gör sitt bästa, eller hur?

• ajnas

Tycker inte heller man ska ha dåligt samvete! Visst är det bra med frisk luft, men jag tror att våra barn kan bli friska och lyckliga även om de inte fått två timmars frisk luft varje dag under sitt första år.

Svar på tråden Hur ofta är nu ute med era barn?