• Ylo

Föräldragrupp Sundbyberg

Hej,
    är det någon som vet något om hur det blir med föräldragrupper från BVC Sundbyberg för oss som fått barn ganska nyligen? Hörde ryktas att de inte hade resurser då de skulle gå åt till svininfluensavaccinationer...

Har försökt få tag i dem men inte fått något svar :(

• Svar på tråden Föräldragrupp Sundbyberg
  • mm2000

Hej!
    Jag bor i Traneberg o samma sak där ;(
    Det låter som att det inte kommer att bli någt, tråkigt!

• Vargflickan

Hej,

Till mig sa de på BVC i Sumpan att de kommer att kalla till föräldragrupper så att alla nyblivna föräldrar får möjlighet att träffas. Men det kommer inte att vara någon barnmorska med på mötet pga resursbrist, (vaccineringen).

Vi får försöka knyta kontakter här istället :)
    Jag fick en liten pojke den 10 oktober. När fick du barn Ylo?

• ananasen01

Till mig sa de samma sak, att de kommer upplåta ett rum för oss, sen får vi "nätverka" på egen hand. Men efter nyår kommer de "bemanna" grupperna igen.
    Jag fick en dotter 5 september och känner verkligen ett stort behov att träffa andra mammor, man behöver ju ventilera, så jag hoppas få en kallelse snart.

• Vargflickan

När brukar de kalla till föräldragrupper? Är det först när barnet är 2-3 månader eller vet ni när det brukar ske?
    Håller med dig Ananasen 01, man vill ju komma i kontakt med personer i samma situation. Bor du här i sumpan?

• ananasen01
    Vargflickan skrev 2009-11-01 07:49:39 följande:
    När brukar de kalla till föräldragrupper? Är det först när barnet är 2-3 månader eller vet ni när det brukar ske? Håller med dig Ananasen 01, man vill ju komma i kontakt med personer i samma situation. Bor du här i sumpan?
    Japp, i Lilla Alby. Du då?
  • Ylo

Hej!!! Bra att de iaf kallar till ett gruppmöte, så man får chansen att träffa andra föräldrar iaf... men jag undrar också när en sådan kallelse kommer...

Well, fick en pojke 23e sept o känner nu att jag gärna träffar andra nyblivna föräldrar, så man kan ventilera både stort och smått... Bor vid näckrosen, var bor ni?

• ananasen01

Har 2-mån koll på BVC idag, ska höra om deras planer ang föräldrargrupper och när man kan vänta sig en kallelse! Återkommer!

• Ylo

ananasen01 - vad bra!!! ser fram emot att öra vad de svarade!

• ananasen01
    Ylo skrev 2009-11-02 17:59:21 följande:
    ananasen01 - vad bra!!! ser fram emot att öra vad de svarade!
    frågade igår, tydligen på g, de håller på att skicka ut kallelser, fast man kan nog inte vänta sig en tid förrän om ngr veckor. hon menade på framförhållning, alltså så att alla kan komma... jaja, kallelsen kommer väl när det kommer! tror nog att det är många ny- och förstföderskor som känner behovet av att träffas.
  • emeli

Hej,

Jag har också en känsla av att det kan ta ett tag innan en förälfragrupp startar, när jag frågade trodde man att det kanske skulle starta en efter jul... vi får hoppas att det går snabbare.

Jag är också sundbybergsbo och fick en pojke 26:e September. Om ni känner för det kanske vi i denna tråd skulle kunna ses, ta en fika, promerera etc. Vad sägs?

Svar på tråden Föräldragrupp Sundbyberg