• Anonym (ajaj)

Symptom vid kondom-allergi/överkänslighet?

Jag hade sex i helgen med kondom det blev över tio gånger. I måndags började det kännas som taggtråd på blygdläpparna, mest på¨insidan och vid slidöppningen. Det är rött, svider och är irriterat och gör direkt ont. Jag känner hur det gör ont när jag går och jag blir galen, vad är detta och vad gör jag åt det och när går det över ?

• Svar på tråden Symptom vid kondom-allergi/överkänslighet?
  • logg81

Jag är allergisk emot latex. Jag få kontaktallergi... dvs utslag. Det finns latexfria kondomer att köpa, de är lite dyrare men absolut värda pengarna...
    Det går över på några dagar om man inte fortsätter med vanliga kådisar...

Är du säker på att du inte fått "skavsår"?

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Anonym

Det kan ju också vara så att du är irriterad av att du haft mycket sex.

Jag har reagerat på materialet i kondomer, men jag fick nässelutslag som spred sig över hela kroppen.

• Anonym (ajaj)

Jag vet inte om det beror på "skavsår" det blev väldigt mycket men jag hoppas bara att det går över

• logg81

Köp latexfria nästa gång och testa om de funkar bättre. Oavsett om det är skavsår eller en allergisk reaktion så går det över på några dagar om du låter puppan vila lite

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Anonym (ajaj)
    logg81 skrev 2009-10-28 09:36:20 följande:
    Köp latexfria nästa gång och testa om de funkar bättre. Oavsett om det är skavsår eller en allergisk reaktion så går det över på några dagar om du låter puppan vila lite
    Ja den får vila till på lördag ;)
Svar på tråden Symptom vid kondom-allergi/överkänslighet?