• Gmml

Har ni köpt ny BH under tiden ni varit gravida?

Vad har ni köpt gör någon då, med eller utan båge?

Känns som min vanliga storlek börjar bli lite för trång.
    Som det är nu använder jag bara med båge, kanske man borde köpa utan? Eller är det först när man ska ha amningsbh man ska tänka på det?

• Svar på tråden Har ni köpt ny BH under tiden ni varit gravida?
  • FridaE

Jag fick köpa nya under graviditeten, då mina bröst blev 2 kupor större.. jag köpte amningsBH redan då, så slapp jag köpa ännu ett par nya när bebisen kom.. Både med och utan byglar! Hörde att man inte ska ha byglar pga att de kan störa mjölkflödet men har inte haft några problem och jag använder de med byglar mest.

• Hjärtapåtråd

Köpte amningsbh under graviditeten. Brösten växte kopiöst. Köpte både med o utan bygel. Bygellös använde jag första två månaderna annars tyckte jag att det klämde o gjorde ont. Jag var rädd för att få mjölkstockning också om det satt åt för mycket. Sen när amningen var mer "kontrollerad" och det inte fanns överproduktion på mjölk började jag använda bygelbh.

• wellah

jag har fått köpa två omgångar nya bh:ar.... dom har vuxit massor och även omfånget. har bara bågbh:ar annars hade nog tuttarna hängt vid knäna

• V N

Jag köper nya var och varannan månad.
    Hade först B, nu C, och jag måste gå och prova ut en D. (23+1).
    Jag har med bågar nu. Men skall inte ha bågar när jag börjar amma.

• Suni74

Jag har redan köpt större BH båda med bygel men väldigt mjuka och med breda axelband!!
    Kvinnan i butiken avrådde från att köpa ammningsbehå redan v. 17 eftersom brösten oftast växer mer och amningsBH är dyrt!!

Lycka till!

• thesod

Fick invenstera i nya bh:ar när jag var runt v.15, kände precis som du att min vanliga storlek var för trång. För att vara på den säkra sidan (dvs för att få veta exakt den rätta storleken) tog jag hjölp av en jättetrevlig expedit på Lindex. Det visade sig att mina brösta hade ökat en storlek (från C till D-kupa).

Bad expediten om råd och sa att jag ville ha en bh med bra stöd, det första hon sa var att jag då inte skulle välja en amningsbh, då den inte är så stabil. Däremot så sa hon inget om att det skulle vara farligt att använda båge, provade både och (då var det dessutom hon som tipsade om vilka jag skulle prova).

• Tin o Trolls mamma

Jag gick upp en kupstorlek redan första veckorna så jag har köpt två lite större amningsbehåar redan. Tyvärr valde jag för stora i omkrets. En är med bygel och en är utan. Vill minnas att det inte var så skönt med bygelbehå när man ammar, men jag får prova och se (om ca 6,5 månad.)

Ekorren.

• gummibears

Jag har köpt utan bygel, då jag växte ur mina vanliga bh. Har aldrig gillat bh utan bygel, utan alla bh jag normalt köper har bygel. Men jag måste säga att jag trivs jättebra med bh utan bygel. Inget som klämmer eller sitter åt.

• Frau BH

Jag köpte en större med bygel och breda axalband - jätteskön. Köpte amnings bh som jag hade med till bb, men köpte nya efter ca 4 veckors ammande. Köp stabila, jag gillar Abecita, de har en sort som är lite som en sport-BH.

• Honey1982

Jag har bara köpt en ny behå, måste köpa fler. Tycker bygeln skaver mot revbenet så jag ska nog köra med utan i fortsättningen. Är så rädd öfr att brösten ska bli hängiga bara.

• Izzie

Jag har gått från 70B till 75D redan i v 21 och nu är 75D med för liten. Vet inte om jag ska trycka ner brösten i den ett tag till eller jag ska försöka hitta större. Jag köper bara billiga eftersom jag ALDRIG kommer kunna ha dem efter förlossningen. Jag är platt som en pannkaka i vanliga fall.

• saturnina

Tror jag har haft alla storlekar och kupor som finns under mina 2 graviditeter... Köpte utan bygel när jag ammade och när de var "tunga".

• Senap

Jag har också fått byta upp mig .
    Tänk dock på att inte bara kolla kupstorlek utan även mäta omfånget runt bröstkorgen då även det oftast ökar så tarmarna trycks upp.

Det är inga problem att ha bågar när man ammar OM det är rätt storlek. Brösten kan förändras mycket efter födseln (därför ska man köpa amningsbh så sent som möjligt). Man kan då köpa en amningbh utan bågar att ha första tiden (så man inte får mjölkstockning) tills brösten stabiliserats och därefter ha med bågar om man tycker det är bekvämast.

• Gmml

Ok, man kanske ska köpa en ny!
    Jag tycker sånt är så svårt, alltså med storlekar och så!
    Man är ju så van vid sin vanliga storlek!

• Senap

Hitta en bra affär med gullig UTBILDAD (brist på sånt ibland) personal som kan hjälpa dig!
    Jag vet bara bra affärer i Sthm (som har större storlekar efter som mina bröst tävlar med Dollys )

• Snova

Jag har inte behövt det än men det kanske kommer, är i v. 15.

Ville mest bryta mönstret och säga att jag ej köpt ny, nödvändigt va?

• snysop

Oja!!! Har i vanliga fall C men har fått gå till D och E! Men runt v.28 så krympte de och jag använder min vanliga storlek nu i v.32... Skumt. Amnings-BH kommer jag köpa några dagar före BF.

Köpte stabila men billiga (rea) eftersom jag inte kommer kunna använda dem igen - iaf inte förrens vid ev. graviditet nummer 2.

Svar på tråden Har ni köpt ny BH under tiden ni varit gravida?