• Två barnsmamma

någon tjej som är rörmokare

Är det tungt och svårt och mycket matte??

Kanske jag vill bli det men vill ha lite råd

• Svar på tråden någon tjej som är rörmokare
  • Nefta

Puffar den här tråden lite då jag undrar samma saker.
    Funderar på att utbilda mig till rörmokare/vvs-montör men skulle vilja veta lite mer. :)

• katjasruta

Jag puffar också lite, funderar på precis samma sak:)

• Två barnsmamma

Jag fick inget svar av någon.
    Men i dag ska jag gå till en skola i stockholm som har öpper hus, och igår anmälde jag mig till samma skola för en utbildning i 60 veckor även den i stockholm.
    Så det blir nog av för mig om jag kommer in. Utbildningen börjar 11 januari 2010. jag kan skriva hur det går

• Nefta

Det är nog samma utbildning som jag har kikat på då. Hos Lernia? Jag funderar på om jag ska anmäla mig till utbildningen som börjar i januari eller den som börjar i mars. Har ju till imorron på mig att bestämma mig, så får se hur det blir. :)

• Två barnsmamma

hejsan
    jag var ju på öppethus och det var bsrs killar där.
    Men jag har gymnasieutbildning och arbete , men i restaurang branchen så det är ju något helt annat. Men ialla fall då har man inte förtur. Men jag hoppas att jag kommer in för man är tjej.
    Jag sökte i allafall till Januari sök du med då är vi iallafall två tjejer.
    Jag bor i stureby så det är inte så långt till skolan. ,den ligger vid telefonplan och så har det lite vid liljeholmen.
    hör av dig så får jag veta
    mvh marie

• MickeN1973

Två barnsmamma skrev 2009-10-28 14:07:18 följande:

Är det tungt och svårt och mycket matte??Kanske jag vill bli det men vill ha lite råd
    Men har du sökt info om yrket på nätet?
  • Nefta

Två barnsmamma skrev 2009-11-03 16:02:42 följande:

hejsanjag var ju på öppethus och det var bsrs killar där.Men jag har gymnasieutbildning och arbete , men i restaurang branchen så det är ju något helt annat. Men ialla fall då har man inte förtur. Men jag hoppas att jag kommer in för man är tjej.Jag sökte i allafall till Januari sök du med då är vi iallafall två tjejer.Jag bor i stureby så det är inte så långt till skolan. ,den ligger vid telefonplan och så har det lite vid liljeholmen.hör av dig så får jag vetamvh marie
    Verkade det bra då när du va på öppethus? Vad fick du veta och se och sådär?
    Jag försökte anmäla mig nu men hörde tydligen till fel kommun(bor i Bro) och då var man tvungen att skicka in till sin egen kommun först och få godkänt och det hinner jag ju inte eftersom sista dagen är imorron. :( Så jag får söka till nästa period istället. Synd, för det hade varit kul att hamna på samma. Antar att det mest är killar som söker annars.
  • Två barnsmamma

Ja det var inte så många som var på öppet hus. Jag hade tänkt att det skulle vara full rulle där med en massa folk som gick runt, men det var typ bara jag.
    Jag fick gå in på en lektion och prata med eleverna och deras lärare.
    Kan man inte ring kommunen och kanske få ett muntligt svar och säga att det är lite brådis för att de är sista dagen i dag, eller om det gå att söka lite senare kanske för att du är tjej kan ske du kan få dispanse.
    Men im du vill kan du ringa Raija Ryynänen som är kursadministratör på lernia jag har pratat med henne i telefon och även när jag var där hon har tele 08-7097033

Sök det vore kul med en tjej till

mvh Marie

• MickeN1973

Två barnsmamma skrev 2009-11-04 08:47:27 följande:

Ja det var inte så många som var på öppet hus. Jag hade tänkt att det skulle vara full rulle där med en massa folk som gick runt, men det var typ bara jag.Jag fick gå in på en lektion och prata med eleverna och deras lärare.Kan man inte ring kommunen och kanske få ett muntligt svar och säga att det är lite brådis för att de är sista dagen i dag, eller om det gå att söka lite senare kanske för att du är tjej kan ske du kan få dispanse. Men im du vill kan du ringa Raija Ryynänen som är kursadministratör på lernia jag har pratat med henne i telefon och även när jag var där hon har tele 08-7097033Sök det vore kul med en tjej tillmvh Marie
    Varför ska man dispans pga ens kön?

Det handlar om att man kan tillgodogöra sig utbildning.

och är kapabel att jobba med det
Svar på tråden någon tjej som är rörmokare