Frågor om silkesdroppar
Vad är silkesdroppar bra för?
Kan de hjälpa mig som har väldigt torrt hår?
Hur applicera?
=)
Vad är silkesdroppar bra för?
Kan de hjälpa mig som har väldigt torrt hår?
Hur applicera?
=)
Man tar några droppar, fördelar i händerna och stryker ut över längderna. Håret blir slätare och luktar godare.
Har hört att silkesdropparna är gjorda av silikon så håret lär inte bli fuktigare, utan liksom kapslas in av plast. Inget långsiktigt alltså.
Ta nån vegetabilisk, kallpressad olja istället! Det borde funka både på kort och lång sikt.
gör nyponrosfröoljan att dit hår blir mindre torrt? Applicerar du bara lite i längderna/topparna?
Jag har gjort en total oljeinpackning (dock inte med nyponrosfröolja utan en billigare) och på så vis rått bot på det torra håret, men sen gäller det ju att inte tvätta bort fettet igen, typ som att man inte vill använda starka tvålar till kroppen.
Mitt hår håller sig mjukt och bra nu när jag inte använder schampo längre. Om du inte är beredd att sluta så föreslår jag att du iaf tar mycket mindre schampo för att slippa torrt hår.
Silkesdroppar gör också håret betydligt mindre statiskt. Perfekt om man har "flygigt" hår. Glansigt blir det också. Däremot tillför det ju, som redan nämnts, ingen fukt.
Vill du ha något mot torrt hår är det bättre att du använder någon leave-in balsam produkt. Finns både hos frisörer och på typ Ica. Annars fungerar vegetabiliksa oljor också, men där måste man vara väldigt försiktig så det inte ser fett ut istället.