Låter helt klart som svamp..
gamal tråd men finns säkert fler som läser detta.
Tyvär är inte läkare helt uppdaterade vad det gäller svamp och hur det smittar.
Det var inte så längesedan man upptäckte att svamp smittar genom sex. Kvinnor får det oftast och då de har en bättre miljö för svamp att växa i där nere :)
Tyvär smittar detta lätt oss män och har man oralt sex smittar det även tarmar villkat kan ge all möjlig skit.
Män får då klägg runt förhud och på ollon som man lätt kan tvätta bort men det är snart tebax och ännu fortare om man går i tighta brallor mm och det kliar och blir rött runt förhuden.
Läkare ordinerar oftast inte mer än Canesten eller peveryl till både män och kvinnor detta dämpar ofta symtomern eller tar bort det tillfällit. Kommer det tebax så bör man försöka få tag i Något som heter DIFLUCAN i tablettform. För sitter svampen även i tarmpartierna så lär inte canesten eller peveryl hjälpa nått större.. Allså går man ner på en tjej som har svamp eller tvärtom så är risken stor att man får detta i sig.
Är man i övrigt frisk så kan man ju alltid beställa från tex www.goldpharmacy.com eller likande som skickar receptbelagda mediciner till sverige.
för han skulle jag nog rekomendera Diflucan 50mg en morgon kväll i 14 dagar.. efter 3 dagar borde det nästan allt vara helt borta om det är svamp.
Som sagt läkare i sverge är jäklit kassa på just detta och många går med dessa problem år ut och år in. I USA har man klassat detta som en sexueltöverförbar sjukdom som är vanligare än alla andra.
Har haft det själv och exackt samma symtom .. Jag testa canesten och peveryl och det blev bättre men kom snart tebax pgv att det satt i tarmarna.. Så beställde mig Diflucan 100mg och 3 dagar senare är skiten borta. Dock är jag ingen läkare men har fått forka fram själv hur fan en skulle bli av med det.
Har du hällsoproblem så rekomenderar jag han att kolla med läkare först då Diflucan kan ge leverskador mm om man har andra hällsoproblem. gå in på apoteket och läs bi packsedel för andra biverkningar.
Tycker synd om alla brudar därute som har svamp problem och inte får rätt behandling och går med detta år in och år ut..
kan säga också att läkare ibland skriver ut antibiåtica mot detta villket inte tar på detta..