• Anonym

Hur skulle ni reagera om han hade problem med penisen? (luktar illa, ev könssjukdom)

Jag ä tillsammans med en kille men vi har hittills bara haft skydd. Hans penis luktar ILLA (inget jag sagt) och på ollonet är vita fläckar och prickar runt om... Han har nu testat sig men jag tror inte jag vågar ha sex med honom oskyddat även om han säger att han är frisk. Jag känner på mig att något inte är som det ska med hans penis.

Jag vet inte hur jag ska göra.. Vad skulle ni gjort i min sits? Jag älskar honom men detta är inte så kul............

• Svar på tråden Hur skulle ni reagera om han hade problem med penisen? (luktar illa, ev könssjukdom)
  • ThisIsMe

Är det vita smegma? I så fall skulle jag gissa på att han sällan tvättar snoppen. Jag skulle aldrig i livet ha sex med honom, inte ens med skydd.

• Anonym

Det är inte bara talgkörtlar runt ollonkanten?
    Tvättar han sig med stark tvål?
    Svamp?

• Anonym

Jag måste nog ta upp det med honom men det vita på hans ollon är permanent.. Det går inte att tvätta bort. Tvättar han sig så luktar den oftast inte illa men det har npg hänt att han tvättar sig och det ändå luktar illa faktiskt......SKitjobbigt Han tror själv att det kan vara talgkötlar som tar ut var...

Vet inte om det smittas? Jag ar ingen aning men jag börjar bli skraj nu.... Vad är det som inte stämmer?

• hysteria
    Anonym skrev 2009-10-28 15:53:39 följande:
    Jag måste nog ta upp det med honom men det vita på hans ollon är permanent.. Det går inte att tvätta bort. Tvättar han sig så luktar den oftast inte illa men det har npg hänt att han tvättar sig och det ändå luktar illa faktiskt......SKitjobbigt Han tror själv att det kan vara talgkötlar som tar ut var... Vet inte om det smittas? Jag ar ingen aning men jag börjar bli skraj nu.... Vad är det som inte stämmer?
    Det bästa är nog att säga som det är så att han kan gå och undersöka sig.
  • Anonym (NZ)

Mitt ex hade problem med talgkörtlar runt ollonet. Han brukade (tro det eller ej) själv punktera dessa små "finnar" med en nål och pressa ut innehållet. Det gulaktiga innehållet luktade absolut apa.

• Anonym

Han har gått och undersökt sig nu och de har skickat in en prick från hans penis på labb.... Detta är ju bra men jag är ändå inte glad Jag litar INTE på sjukvården. Vet många fall då de inte kunnat se vad problemet är........

Hur ska jag våga ha sex oskyddat?

• Anonym

(NZ) Kan talgkötlar smittas? Kan det int orsaka cellförändringar hos kvinnan? (har hört det)

• Anonym

(NZ) Men var de stora på honom? Här är de suuupersmå

• Anonym (:-))

Varför litar du inte på eventuella provsvar? de säger ju om det är ex kondylom eller något annat smittsamt. Är det inget farligt så behöver han ju bara tvätta sig innan ni ska ha mys för att inte lukta. Hjälper inte det bör han nog kolla upp sig en gång till så han inte har något problem med svamp eller dyligt. Sen finns det ingen snopp vad jag vet, som direkt luktar rosor när den varit nedstoppad i kalsonger innanför ett bar byxor en hel dag. Vi kvinnor luktar inte heller särskilt gott där nere under sådana premisser. Ibland kanske man får påtala för sin partner att vill du att jag ska vara där nere med näsan så får du allt tvätta dig noga först. Det gör jag till min man och han tar faktiskt inte illa upp utan uppskattar snarare att jag är ärlig. Gillar du din kille så kommer ni över detta lilla hinder annars är det ju en bra anledning till att se till att det tar slut.

• Anonym

Han kanske har svamp? Aldrig tänkt på det faktiskt! Jo jag måste komma över detta men min största rädsla är faktiskt cellförändringar. Det är rätt mkt på mannens penis som kan ordna cellförändringar hos kvinnan.Man får va försiktig.

Jag är rädd att ta upp detta men jag måste komma över det. Vill inte att han ska bli osäker i sängen. Inte kul att höra att man inte alltid luktar gott vilkent jag inte heller gör såklart

• Anonym

hej
    min kille har samma problem låter det som. han är väldigt irriterad på ollonet och spricker ofta i förhuden när vi har sex eller om han runkar väldigt hårt. sen kommer det upp vit gegga runt ollonet varje dag. vi har varit hos läkare o kollat och de säger att det inte är någon fara och någon sjukdom har han inte.
    han lider jätte mycket av detta, han tycker det är jätte jobbigt att han luktar illa och får det här vita. för min del spelar det ingen roll, jag vet att han är frisk och så men jag suger inte av honom när han har det här vita.

vi sökte lite nätet om detta och det visade sig att mååååånga killar lider av detta och det inte är något farligt men väldigt jobbigt för killarna.

det som hjälper min kille lite är att tvätta snoppen med ljummet vatten morgon och kväll och det som kan förvärra det vita är under en period i min cykel då mina flytningar antagligen inte går ihop med hans snopp. nu är jag dock gravid och än så länge går det jätte bra och det vita har tillochmed minskat lite.

så det är inte säkert att det är killens "fel" utan det kan vara att dina vätskor är för tuffa mot honom.!

• Anonym (NZ)

TS: Skulle aldrig kunna tänka mig att mannens talgkörtlar kan smitta...var har du hört det??? Du har också talgkörtlar i ditt underliv om du inte visste det! Nä mitt ex var små små, men han punkterade dom ändå och det var inte smärtfritt, men det ser ju inte så trevligt ut att ha prickar på snoppen...man blir ju genast misstänksam som du vet.

• Anonym (:-))
    Anonym skrev 2009-10-28 16:18:28 följande:
    Han kanske har svamp? Aldrig tänkt på det faktiskt! Jo jag måste komma över detta men min största rädsla är faktiskt cellförändringar. Det är rätt mkt på mannens penis som kan ordna cellförändringar hos kvinnan.Man får va försiktig. Jag är rädd att ta upp detta men jag måste komma över det. Vill inte att han ska bli osäker i sängen. Inte kul att höra att man inte alltid luktar gott vilkent jag inte heller gör såklart
    cellförändringar uppkommer oftast av att kvinnan blivit smittad av ett så kallat humant papillomvirus eller HPV som det också kallas och det märker man oftast inte att man blivit smittad av. Har man som kvinna upprepade infektioner kan det säkert bidra till framtida cellförändringar om man går obehandlad länge. Går man dock på regelbundna kontroller och kontrollerar sig om man själv upptäcker att något är fel med lilla snipan så minskar risken drastiskt för att drabbas av framtida problem med exempelvis livmoderhalscancer som cellförändringarna kan leda till om man har otur.

Tycker nog du ska läsa på lite innan du anklagar din kille för eventuella framtida cellförändringar som du kan drabbas av. Här är en länk.

www.1177.se/artikel.asp
  • Anonym (DR balle :))

Låter helt klart som svamp..

gamal tråd men finns säkert fler som läser detta.

Tyvär är inte läkare helt uppdaterade vad det gäller svamp och hur det smittar.

Det var inte så längesedan man upptäckte att svamp smittar genom sex.  Kvinnor får det oftast och då de har en bättre miljö för svamp att växa i där nere :)

Tyvär smittar detta lätt oss män och har man oralt sex smittar det även tarmar villkat kan ge all möjlig skit.

Män får då klägg runt förhud och på ollon som man lätt kan tvätta bort men det är snart tebax och ännu fortare om man går i tighta brallor mm och det kliar och blir rött runt förhuden. 

Läkare ordinerar oftast inte mer än Canesten eller peveryl till både män och kvinnor detta dämpar ofta symtomern eller tar bort det tillfällit.  Kommer det tebax så bör man försöka få tag i Något som heter DIFLUCAN i tablettform. För sitter svampen även i tarmpartierna så lär inte canesten eller peveryl hjälpa nått större..  Allså går man ner på en tjej som har svamp eller tvärtom så är risken stor att man får detta i sig.  

Är man i övrigt frisk så kan man ju alltid beställa från tex www.goldpharmacy.com eller likande som skickar receptbelagda mediciner till sverige.  

för han skulle jag nog rekomendera Diflucan 50mg en morgon kväll i 14 dagar..   efter 3 dagar borde det nästan allt vara helt borta om det är svamp.

Som sagt läkare i sverge är jäklit kassa på just detta och många går med dessa problem år ut och år in. I USA har man klassat detta som en sexueltöverförbar sjukdom som är vanligare än alla andra.

Har haft det själv och exackt samma symtom ..  Jag testa canesten och peveryl och det blev bättre men kom snart tebax pgv att det satt i tarmarna..  Så beställde mig Diflucan 100mg och 3 dagar senare är skiten borta.  Dock är jag ingen läkare men har fått forka fram själv hur fan en skulle bli av med det. 

Har du hällsoproblem så rekomenderar jag han att kolla med läkare först då Diflucan kan ge leverskador mm om man har andra hällsoproblem.  gå in på apoteket och läs bi packsedel för andra biverkningar.

Tycker synd om alla brudar därute som har svamp problem och inte får rätt behandling och går med detta år in och år ut..   

kan säga också att läkare ibland skriver ut antibiåtica mot detta villket inte tar på detta..   

Svar på tråden Hur skulle ni reagera om han hade problem med penisen? (luktar illa, ev könssjukdom)