• Benganfans

Skara sommarland

Vi satt här hemma och funderar på nästa års semester då vi inte hade någon semester i år och har kommit fram till att skara sommarland vore kul. men vi började fundera på om det är roligt för någon som är 3 och ett halvt eller om det blir roligast för oss föräldrar. vi bor i östra södermanland Vad kan man annars göra för roligt med ett barn i den åldern. det andra barnet är ett så att det skulle finnas något speciellt för henne räknar vi inte med utan detta är för att ge den stora något speciellt.

• Svar på tråden Skara sommarland
  • mamma m2

Min uppfattning är att Skara Sommarland är roligare för äldra barn. Var där med en 2-åring och en 4-åring, och fanns väl inte så supermycket för dem att göra.

Kolla Astrid Lindgrens värld, fast det är kanske för större barn det med.

• Pyff

Skara Sommarland är inget höjdarställe för en tre-åring..........Vi har varit där både när Alxander var 3 och 4 år och han har tyckt det vart sådär. Har räckt med typ 2 timmar så har han varit nöjd

• TMD

Vi var på Skara sommarland i sommras och det är inte mycket att göra för vuxna. Mest bad. Fördelen med att vara under en meter är ju att man går in gratis. Karusellerna upplevde jag med mina stora barn var mer anpassade till barn upp till 7-8 år. Vår 1åring gillade hoppkudden. Gissar att en 3-4åring kan ha rätt kul där.

• Majsan70

Nu gillar ju jag Fårup mer, men visst har en 4 åring ut massor av en sådan typ av nöjespark. Bara att bada tar ju flera timmar i anspråk o sen finns det ju massa roligt att göra.

• Benganfans

Verkar som det inte blir skara då kanske får vänta tills dom är 4 och 6. Några andra tips på vad som kan vara bra inom 25 mil från östra södermanland.

• TMD

Vi var på Parken zoo i Eskilstuna. Det var över förväntan med alla djur. Tivolidelen kan väl diskuteras men zooet var bra.

• Benganfans

det är lite för nära vi vill vara borta 1 eller 2 nätter

• Ulle75

Jag håller inte med er andra. Tycker det finns hur mycke att göra som helst för en 3 åring. Vi har åkt dit sedan barnen var just 3 och 1 år och det är nu det som står högst på önskelistan. Förslag för 3 åringen att göra är: Badlanden, finns massor, stor lekplats med många rutschkanor, trampbilar, minibilar, farfarsbilar, småkaruseller, flygplanskarusell, åka tåget som går runt parken, hoppas på en stor uppblåsbar studsmatta. Nu älskar ju våra barn att bada, så där ägnar vi större delen av tiden men man gör lätt en dag där.

• hotten

tycker oxå det finns hur mycket som hellst för 3-4 åringar!
    stora lekplatser för alla med diverse grejer å tom egen lekplats med karusell, grävskopor å dyl för barn under 7 år.
    Vattenparken, tåget som går runt hela annläggningen, trampbilsparken mm..

Svar på tråden Skara sommarland