• Nyköping

Nässelutslag??? Måste ha råd!!!

Hej hej!!!
    Idag för några timmar sen började vår son på 2 år att klia på hela kroppen. Mest på mage och ben. Vet inte vad det är. Vattkoppor har han haft så det är de inte. Nässelutslag någon som haft det?? Hur är det ?? Vad gör man på bästa sätt tt få bort kliandet!!!
    Har det något att gör med att han är lite förkyld??
    snälla ge mig svar!!!

• Svar på tråden Nässelutslag??? Måste ha råd!!!
  • Nyköping

Hallå igen som har något svar!!!

• Turboplingen

Hur är utslagen? Knottriga?
    Vet du om han har feber eller ont i halsen?

Dottern fick konstaterat scharlakansfeber idag, brukar börja med ont i halsen och feber men hon gick direkt till knottriga utslag på kroppen..
    Fast dom kliar inte på henne... vet du om det går något på tex dagis eller liknande där du har din son eller där ni bor?

• Nyköping

Han har ingen feber. Vet inte om han har ont i halsen. Han är alltid strulig med mat men jag tror inte det heller!! Han har varit hemma från dagis i 2 dagar!!! De är lite knottriga utslagen!! Han kliar!!!!

• Turboplingen

Ring sjukvårdsrådgivningen, tror nog dom kan hjälpa dig mer..
    Då min dotter aldrig har haft nässelutslag =/
    Endast höstblåsor och nu scharlakansfeber..

• Nyköping

Dum fråga??? Vad är höstblåsor???

• Turboplingen

Höstblåsor är när barnet får blåsor i munnen, på händer och fötter.. Svårt att äta och jätte smittsamt.. Va hemskt..

• TSL

Min son har flera ggr haft nässelutslag och det enda som hjälpt direkt har varit att smörja in honom med kortison. Nu har vi antihistamin (Aerius)hemma som vi ger direkt när vi ser att det kommer.
    Prova Kortison om ni har det hemma.

• Lussekatten87

Vår son får nässelutslag då och då.Orsaken kan vara jättesvår att fastställa.
    Det kan bero på en lotion,en tvål,ett tvättmedel,något han har ätit osv.
    Har du något kylbalsam eller aloe vera så kan det lindra litegrann.
    Vi har flytande Tavegyl som lindrar klådan.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Nässelutslag??? Måste ha råd!!!