• Anonym

yasminelle 28

har precis fått p-piller som heter yasminelle 28, har inte börjat ta dom än (väntar på min mens) någon som äter dom el har gjort det? har ni haft några biverkningar el är ni nöjda med dom?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 19:02
    har nu ätit dom i nästan 2 veckor o har fortfarande mens...undrar nu om det är fler som haft det här problemet? vad jag har förstått skulle man få mindre blödning ju...

• Svar på tråden yasminelle 28
  • Judy

Jag har ätit dem. Jag tycker de fungerade bra med att humöret var som det skulle etc. Men mina slemhinnor blev väldigt sköra och till sist gick det inte att ha sex längre, för att det gjorde ont.

Men som med alla andra preventivmedel så är det väldigt olika från person till person hur de fungerar, så det är bara att testa!

• Anonym

Har ätit dom i en månad nu, noll biverkningar. Har frågat om dom tidigare på FL och de flesta verkar väldigt nöjda.

• Anonym

hoppas att dom är bra, har nämligen inte ätit p-piller på nästan 4 år (har fått 2 barn), o kommer ihåg hur svårt det var att hitta några som man inte blev galen av el gick upp 10 kg av ;)

• Judy
    Anonym skrev 2009-10-28 20:13:53 följande:
    hoppas att dom är bra, har nämligen inte ätit p-piller på nästan 4 år (har fått 2 barn), o kommer ihåg hur svårt det var att hitta några som man inte blev galen av el gick upp 10 kg av ;)
    Yasminelle innehåller dessutom vätskedrivande medel, vilket gör att man inte blir uppsvälld och går upp i vikt pga det
  • Judy

Började du med dem första dagen på din mens?

• Anonym

ja det gjorde jag, o mensvärken är även kvar fortfarande =(

• Anonym (3)

För två veckor sendan började jag med yasmin 28..
    Hade min mens första veckan som vanligt...Men blöder fortfarande, men då väldigt lite, och är nu inne på min tredje piller rad, så om några dagar ska jag tydligen ha min mens igen...
    Pratade med kk om detta och de sa att de kan ta ett tag för kroppen att ställa om sig när man tillför hormoner till kroppen. Känner även av smått mensverk...Deras råd var att avakta och se om detta går till sig efter ett par menscyklar....Kan tilllägga att det lukar förbannat illa om "flytningarna" också....

• Anonym

ok, skönt att höra! hoppas att det fixar till sig snart då! ja, gott luktar det inte iaf ;)

• Anonym

Jag hade förresten samma blödningshistoria som ni ovan!

Svar på tråden yasminelle 28