• LillSkruttet

BeSafe iziKid - ont i ryggen???

Köpte en BeSafe iziKid till dottern när hon växt ur babyskyddet. Köpte den för att den skulle vara en av de säkraste på marknaden.
    Första tiden fungerade den utmärkt. Men sedan i våras har hon börjat klaga på ont i ryggen när hon sitter i den. Har försökt lägga mjuka handdukar bakom, stödja upp, ändra sittläge osv osv, men inget hjälper. Funderar nu på om vi måste köpa en ny bilstol pga detta.

Någon annan som upplevt att deras barn fått ont i ryggen av denna bilstol??

Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • Svar på tråden BeSafe iziKid - ont i ryggen???
  • Joico

Det framgår inte hur gammal hon är.. kan hon själv berätta varför hon får ont? Sitter bältena i rätt läge över axlarna? Om dom sitter för långt ner, så bältet kommer upp under axlarna, så kanske hon blir lite ihoptryckt..

• LillSkruttet

Hon är 2 år och 7 månader. Hon säger ara att hon har ont i ryggen, och jag har fått känslan av att det är nere mot svanken till. Har nyligen höjt bältena över axlarna för jag tänkte också om det kunde vara det som störde...men det låter lika fortfarande. Kanske ska kolla upp om de behöver höjas ytterligare.

• LillSkruttet
    Joico skrev 2009-10-28 21:22:04 följande:
    Höj inte för mycket!
    Nejdå. Ska bara ta en titt igen hur det ser ut när hon sitter i bilen. Oftast är jag på väg iväg i all hast när man kastar sig i bilen och då blir det inte att man kollar av exakt hur allt sitter. Känner att jag kanske ska kolla upp igen, så jag inte höjde för lite sist vi gjorde det.
  • Majsan70

Min minsta satt utmärkt i sin o även mina borsbarn sitter i såna o alla sitter ytterst bekvämt. Kan det helt enkelt vara så att hon bara fått en fix ide?
    Min tjej satt i den till 4 års ålder då hon vuxit ur den kan jag ju tillägga.

Svar på tråden BeSafe iziKid - ont i ryggen???