• Anonym (Bestulen)

Varit på RUL idag och fick reda på könet fast vi INTE ville!

Jag måste bara få ur mig att jag känner mig så bestulen...

Idag har vi varit på Rutin ultraljud som vi sett så mycket fram emot! Det va verkligen en helt underbar upplevelse och barnmorskan va jättetrevlig och tog god tid på sig att förklara och visa allt. Jag sa tydligt innan han började att vi INTE ville veta något kön och sa även detta en gång till under tiden han höll på hur gärna vi ville att det skulle va en överraskning.

När vi kommer hem tittar vi på de 4 bilderna som vi har fått med oss! Och vad syns hur tydligt som helst på den ena!? JO en pung och en liten snopp och det är verkligen ingen tvekan om vad det är. Jag känner mig så ledsen och besviken på att det inte fick va en överraskning... Lite som att ha öppnat julklapparna innan julafton....
    Förstå mig rätt, jag är jättejätte glad över att vi ska få en liten pojk och att allt såg bra ut. Det är ju trots allt det som är det viktigaste!!!
    Men jag känner mig ändå så bestulen på överraskningen. När vi fick vår lilla dotter var det så häftigt att få titta efter vad det blev... Men nu känns det mer som vi bara kommer kolla o bekräfta att det va en pojk...

Är det fler som varit med om detta?!?

• Svar på tråden Varit på RUL idag och fick reda på könet fast vi INTE ville!
  • snillis

Men för ett otränat öga är det jättesvårt att se skillnad på en tjej och en kille eftersom tjejernas blygdben kan se ut som en snopp och pung.
    Så det är inte alls säkert att det är som ni tror

• Anonym (Bestulen)

Kan jag lägga upp en bild i tråden för att visa hur tydligt det är?

• Anatha

Men om det var så viktigt så borde du inte ha tittat på bilderna.

• The butterfly

Lägg upp en bild om du har möjlighet men det är ju ändå ganska många "otränade" ögon som kommer kika på de och ge sin åsikt. Bättre är väl om du ringer till stället du var på och säger som det är och kanske får komma in och göra ett nytt. Fast då säger dom väl könet då också..

Svårt. Förstår om du känner dig lite bestulen just för att ni sa till innan..

• anna450
    Anonym (Bestulen) skrev 2009-10-28 21:05:11 följande:
    Kan jag lägga upp en bild i tråden för att visa hur tydligt det är?
    Ja lägg upp en bild!:)
  • The butterfly
    Anatha skrev 2009-10-28 21:05:49 följande:
    Fast om man inte vill veta könet så ska ju inte personen kanske sikta in på att ta bilderna där könet syns.

Klart man ska få titta på bilderna som skrivits ut.
  • siamusen

OM det nu är en pojke far ni se fram emot att ni inte vet hur han ser ut eller hur han är istället. Har han hår, vems nâsa har han ärvt etc.

Men jag förstar besvikelsen.

• Anatha

The butterfly skrev 2009-10-28 21:07:21 följande:

Fast om man inte vill veta könet så ska ju inte personen kanske sikta in på att ta bilderna där könet syns. Klart man ska få titta på bilderna som skrivits ut.
    Ok så personalen ska sitta och anpassa efter att någon eventuellt inte vill se vissa bilder? Nej det får var och en minsann ansvara för själv. De bör inte säga något men vill man inte veta får man låta bli att titta på skärmen eller ta hem bilder.
  • Trollet Ludenben
    Anatha skrev 2009-10-28 21:05:49 följande:
    meh?? alla vi väl ha ultraljudsbilder?? oavsett om man vill veta kön eller inte.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • The butterfly

Nej, men personen hade kunnat säga att h*n ligger så pass att man ser könet och att det kommer synas på bilderna också. Det tycker jag.

Svar på tråden Varit på RUL idag och fick reda på könet fast vi INTE ville!