• Joci

Jäkla hosta, hur blir jag av med den?!?

Väckte dottern 4 gånger ikväll när jag la henne pga denna jäkla rethosta. {#lang_emotions_yell}
    Vågar ju knappt lägga mig nu eftersom det retar så. Vill (och orkar) ju inte ha dottern vaken bara för att jag hostar. Tyvärr gillar inte dottern tanken att sova i sin säng utan ska absolut ligga i vår (hon är precis 1 år).
    O sambon jobbar natt så jag måste ju sova därinne, annars hade jag lätt lagt mig i soffan för att inte störa dem.

FL vet och kan ju precis allt {#lang_emotions_wink} och därför tänkte jag att någon härinne måste ha lite bra knep/tips!
    Vad kan jag göra för att iaf få bort hostan lite. Hostmedicin har jag tyvärr ingen hemma så jag behöver bra "husmorstips".

Kom igen nu! Låt oss sova inatt!

Är det här jag ska skriva nånting smart?!
  • Svar på tråden Jäkla hosta, hur blir jag av med den?!?
  • wilsjessica

Skiva en rå lök och lägg i en skål. Häll på hett vatten och ställ det på golvet bredvid din säng. Luktar urk men funkar!

• Joci
    wilsjessica skrev 2009-10-28 23:50:10 följande:
    Skiva en rå lök och lägg i en skål. Häll på hett vatten och ställ det på golvet bredvid din säng. Luktar urk men funkar!
    Det tipset har jag aldrig hört förut. Får lukta hur illa det vill, jag är så täppt att jag inte känner någon lukt ändå (dottern gör iofs det men hon slipper iaf en mamma som hostar )
    Tack!
  • Neko

Ta en sked honung. Det ska ha ungefär samma effekt som hostmedicin (som dock inte heller fungerar optimalt men...).

• wilsjessica

Vad provade du och hur gick det? Hoppas ni fick sova!

• Joci
    wilsjessica skrev 2009-10-29 19:37:24 följande:
    Vad provade du och hur gick det? Hoppas ni fick sova!
    Tyvärr hade sambon använt sista löken hemma så det fick jag hoppa över. Drack istället massa honungsvatten innan jag la mig. Hjälpte för stunden men hostade ändå halva natten.
    Men tack för tipsen, ska prova den med löken nästa gång!
Svar på tråden Jäkla hosta, hur blir jag av med den?!?