vestibulit ?
Hej, jag vet inte vart jag ska vända mig riktigt. Det här är ju verkligen ett pinsamt samtalsämne och det är säkert därför jag sitter i den sits jag gör nu - osäkerhet.
Igår var jag hos Ungdomsmottagningen och fick göra en gynekologundersökning, min andra även fast jag bara är 18 år. Dom tog prover också på "flytningarna" men allt såg helt normalt och fint ut förutom att det gör så ont i början när jag har samlag. Varför?
Jag tycker det är lite obehagligt att onanera med fingrar osv på egen hand. Det kanske är därför det har blev som det är - för att jag inte har utforskat min egen kropp. Ska försöka göra det men det känns som läskigt. Jag har världens bästa pojkvän och jag mår bara sämre när det här inte fungerar, även fast han försöker att inte sätta någon press på mig så känner jag mig otillräcklig, att jag sviker honom när jag så gärna vill.
Först trodde jag att det var vid urinröret som det onda fanns. Förstår hur dumt det är att jag inte försöker känna efter själv men jag ska försöka. Iallafall så konstaterade Gynekologen direkt att det var på sidorna det gjorde ont, varken uppåt eller neråt och bara just i början eller ja vid slidöppningen (?) hon pratade om att det var känselkörtlar som var irriterade för att jag någon gång haft sex kanske mot min vilja och att körtlarna mindes smärtan vilket gjorde att jag med rädsla fick ont varje gång därefter, väldigt spykiskt med andra ord.
Jag kom direkt att tänka på den gången. Det var en kille jag tyckte om men som jag kanske inte var redo att ha sex med, det lixom bara hände och blev väldigt dåligt, jag började till och med gråta så fel det kändes men han märkte fan ingenting, idiot.. Aja, vi träffades inget mer och efter ett bra tag fick jag en pojkvän, en ganska bra sådan men vi hade inga problem med att ha sex, kanske för att han var väldigt liten och därför kunde jag inte koppla problemet som uppstod när jag långt senare, men för ett år sedan träffade min nuvarande pojkvän. Det är nu det är som värst, även fast jag aldrig kunnat lita på någon så mycket som jag gör nu, det kanske är mig själv jag inte litar på ?
Att det gjorde ont att ha sex gjorde att min sexlust försvann helt, det blev mer för hans skull även fast jag ville att det skulle fungera så fick jag inte den tid jag behövde när jag gruvade mig så mycket för vad som skulle hända.
Det är en skärande känsla, det känns verkligen som att bli skuren med en kniv tusen gånger om! Men efter bara någon minut går det hur bra som helst. Det är just i början och det är ju då jag inte kan slappna av, jag försöker men jag bara spänner mig för jag vet ju hur ont det kommer göra hur mycket jag än försöker tänka bort det.
Kan det vara vestibulit? Är det någon som upplevt något liknande och kan det bero på min dåliga inställning till sex ? Har du vestibulit och känner igen dig eller märker att det verkligen inte är samma sak? Det gör inte ont efteråt, inte när jag kissar heller men jag kan känna mig öm, lite avdomnad.
Det låter kanske inte så farligt men jag mår väldigt dåligt över det här, många gånger kan jag inte fortsätta även fast jag vet att det blir bättre för att det gör så grymt ont. Några avslappningsknep? ställningar? tror att bakifrån fungerar aningen bättre.. snälla bara säg något peppande annars.. orkar verkligen inte :/
/ Sjukt deprimerad tjej som vill få tillbaka både livs- och sexlusten!