Numer ett Brudtärna...
Hejsan..
Det är så att jag och min sambo, nu fästman, har precis gått ut med våran förlovning som kommer bli giftemål i 2010, alltså rätt snart. Vi fick inget annat än lycko önskningar och allt känns super förutom en sak och det är just det här med brudtärnor.
Jag har en kompis som jag känt sen små, små, barnsben som ser mig tydligen som en väldigt nära vän, bästaste bästa vän om jag uttrycker mig så. Saken är att jag aldrig känt samma för henne men aldrig velat göra henne ledsen. Visst vi har kul ihop och sådär, jag avskyr henne inte, men jag känner mest att jag agerar hennes terapeut (aldrig känt något stöd från henne) och ju äldre vi blivit desto mer olika har vi blivit. Vi har inga gemensamma intressen och jag är i en helt annan plats i livet än henne.
Nu när förlovningen offentlighet gjordes så hörde man i klar text i hennes gratulation att hon tror att hon ska få vara förste brudtarna. Ni vet "maid of honor" och jag har varit lite nervös för det. Jag har nämligen ingen tanke i världen på att göra henne till förste brudtärna. Valet står mellan min älskade mamma och en annan kompis som sen jag träffade henne har funnits här för mig och för min relation och också känner min blivande man.
Men är jag elak? Det är uppenbart att jag är en viktig person i min barndomskompis liv. Borde jag bjuda på att låta henne vara förste brudtärana för alla åren som vi ändå känt varandra? Eller SKA jag vara helt självisk då detta faktiskt är MIN(vår) dag?