• Sophie1973

London mot Skåne i sommar?

Vi är en svensk/engelsk familj som bor i Bjärred (1 mil från Lund, 2 från Malmö och ca 4-5 mil från Köpenhamn). Vi är lite trötta på att bo hos släkt/vänner när vi är i England och skulle till sommaren (2010) vilja ha ett eget boende i ca 2 veckor. Vi söker därför en London-familj som är intresserad av ett bostadsbyte någon gång under sommaren. Vi är framförallt intresserade av ett hus i centrala/sydvästra London och vi behöver minst två sovrum och gärna en liten trädgård.

Vi bor som sagt i Bjärred där vi har en vacker sandstrand mitt i samhället, Sveriges längsta brygga med kallbadhus och restaurang längst ut. Här finns också två matbutiker, Statoil, blomsteraffär, pizzerior, café, vårdcentral, apotek och en hel del mer affärer och service. Vårt hus är ett enplanshus från 1968 på 145 kvadratmeter med modern planlösning och inredning. Vi har 3 sovrum (varav två är barnrum), två badrum (ej badkar), stort vardagsrum och kök och en inhängnad trädgård på ca 500 kvadratmeter (här finns bärbuskar, gungor, studsmatta, leksaker).

Jag heter Sophie och är 36 år. Min man heter Michael, 40 år och våra barn heter Lucas (6,5 år) och Emmie (snart 4 år). Vi har mycket släkt och vänner i och runt London men att klämma in sig hela familjen hos släkten eller flytta runt är ungefär lika jobbigt så vi hoppas på att få napp om eget boende på detta sätt. Hör av er här eller maila sophielarsson@hotmail.com om ni är intresserade!

• Svar på tråden London mot Skåne i sommar?
  • Vaniljkex

Hej Sophie,

Tankte bara tipsa om att det ar valdigt latt att korttidshyra lagenheter har i London, om du inte skulle fa napp fran nagon annan Londonbo. Forstar sa val att ni inte vill bo hos slaktingar med allt vad det innebar, jag ar riktigt glad over att ha ett eget stort hus i Skane att spendera somrarna i. Lycka till!

Svar på tråden London mot Skåne i sommar?