• Igor

Alla vi 40+ som plussat efter ÄD, tråd nr 5

Hej

Tråd nr 4 stängd, tiden går fort! Synd om vi tappar bort den!

Alla vi 40+ som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till denna tråd.

Tanken är att vi här kan diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen!

Tråd nr 3
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m43105956.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m40185408.html

Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m37152728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 11:19
    Hoppas att ni fortsätter skriva i denna tråd. Kunde inte hitta någon ny påbörjad.

• Svar på tråden Alla vi 40+ som plussat efter ÄD, tråd nr 5
  • Bette

Ja det vore tråkigt om vi tappade bort den, det tycker jag med. Hur går det för dig?

Bette

• Igor

Hej alla
    Vitsippan 65: Ville bara berätta för dig om ev syskonförsök. Har inte riktigt bestämt oss ännu men betalat för att kliniken i Riga ska förvara våra embryon ytterligare ett år för att ge oss en möjlighet för ett nytt försök. Känns ju som att vår son kan behöva ett syskon för att inte bli så ensam. Visserligen har jag barn sedan tidigare men de är redan vuxna.
    Vill dock inte göra det för snart efter eftersom att man vill att chanserna att få ett barn till ska vara så optimala som möjligt men ändå inte vänta för länge då åren springer ifrån en....

Pigan. Förstår att det känns overkligt gör det i början innan man hunnit fatta att man äntligen blivit mamma på riktigt. Speciellt när det går fortare än planerat.

Lycka till alla andra som ännu inte fått sett era babisar.

• Igor

Som sagt min son är nu 5 1/2 månad gammal och börjar bli riktigt aktiv. Gillar att riva sönder tidningar och äta på snören. Rullar runt åt båda hållen.
    Själv börjar jag så smått på att börja arbeta igen efter jul så att min sambo får vara hemma lite också. Bara sonen vill börja äta lite vanlig mat också och inte enbart ta bröstet....Lite si och så med det.

• bubbe

Hej!
    Har upptäckt denna tråd och den passar ju mig perfekt, om ni tycker att det är OK att jag är med? Har gjort ÄD i Finland och väntar nu tvillingar i mitten av dec! Är nu i vecka 33+, och magen är gigantisk! Är sedan någon vecka sjukskriven och går mest hemma och lurkar runt. Orkar inte så mycket, har rejält ont i ryggen. Har också en 3,5 årig pojk, så när han är hemma (på dagis annars) så blir det inte så mycket vila!

• Makima46

Klart att tråden ska fortsätta{#lang_emotions_sunny}

Välkommen ståscha{#lang_emotions_flower}

Fick svar på mitt HCG test idag. På RD 20 så låg den på 16600!{#lang_emotions_surprised}
    Så det har ökat från 825 till 16600 på en vecka.

Kanske man blir stor som ståscha{#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_gravid} 

Min enda önskan har slagit in
  • bubbe

Tack Makima och grattis! Kan det vara två därinne? Dum fråga egentligen, även om man sätter in ett embryo så kan det ju bli två i slutändan. Har helt glömt mina hCG värden, men kommer ihåg att de låg precis som ett tvillingvärde skulle ligga!

• Makima46
    bubbe skrev 2009-10-29 21:46:13 följande:
    Tack Makima och grattis! Kan det vara två därinne? Dum fråga egentligen, även om man sätter in ett embryo så kan det ju bli två i slutändan. Har helt glömt mina hCG värden, men kommer ihåg att de låg precis som ett tvillingvärde skulle ligga!
    Ja, jag satte ju in 2 embryo, så det kan ju vara så att bägge trivdes{#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_laughing}
  • Bette
    Makima46 skrev 2009-10-30 06:33:46 följande:
    Ja, jag satte ju in 2 embryo, så det kan ju vara så att bägge trivdes
    Eller trillingar!!
  • mytrouble

Hej alla 40-plussare!
    Bra att du fortsatte tråden Igor {#lang_emotions_smile} Kul att höra om din lille son - men att han inte är så pigg på vanlig mat? {#lang_emotions_undecided} Fast det kommer väl? Hoppas verkligen att mina små troll kommer att vilja pröva mat när dom är halvåret. Har ingen lust att amma jättelänge - tänker jag nu iallfall {#lang_emotions_wink} he he

Har fått veta nu att min ena knatte är en pojke (men den andra kunde dom fortfarande inte se -  suck) Så nu har jag änligen beställt lite barnkläder - startpaket typ - fick bli blått till den ena och vitt till den andra {#lang_emotions_wink} Tog storlek 40 eftersom jag är så säker på att de kommer att födas för tidigt...

Ståscha: Välkommen! {#lang_emotions_flower}

Makima: Tänk om du också har tvillingar? {#lang_emotions_smile} När ska du göra ditt första UL? Hur tänker du göra med Albylen?

Väntar tvillingar, vecka 28+4
  • Makima46
    mytrouble skrev 2009-10-30 19:49:43 följande:
    Hej alla 40-plussare! Bra att du fortsatte tråden Igor Kul att höra om din lille son - men att han inte är så pigg på vanlig mat? Fast det kommer väl? Hoppas verkligen att mina små troll kommer att vilja pröva mat när dom är halvåret. Har ingen lust att amma jättelänge - tänker jag nu iallfall he heHar fått veta nu att min ena knatte är en pojke (men den andra kunde dom fortfarande inte se -  suck) Så nu har jag änligen beställt lite barnkläder - startpaket typ - fick bli blått till den ena och vitt till den andra Tog storlek 40 eftersom jag är så säker på att de kommer att födas för tidigt...Ståscha: Välkommen! Makima: Tänk om du också har tvillingar? När ska du göra ditt första UL? Hur tänker du göra med Albylen?
    Ja, det hade varit underbart med tvillingar{#lang_emotions_laughing} satte in 2 för att öka chansen att det skulle bli så{#lang_emotions_wink}

Ska på mitt första VUL den 6/11( är då i v.6+5) och hoppas då kunna se både antal embryo och hjärtverksamhet.
    Ska fortsätta ta  albyl minor till v. 38. Vill ju undvika HF. Något som drabbar oss som gjort ÄD i större utsträckning.

Känner mig nu supergravid, mår konstant illa hela dagarna ( men utan att spy) och
     har svårt med aptiten. Är kroniskt megatrött och mår dåligt av kaffe. Är annars en riktig kaffedyrkare. Har ju 2 vuxna barn sen ett tidigare äktenskap, men kan inte minnas att jag mådde så här kass{#lang_emotions_throwup} när jag väntade någon av dem.

Så visst finns tankarna på om det är 2 därinne{#lang_emotions_cool}

Måste kännas skönt för dig att ha kommit så här långt{#lang_emotions_sunny} . Hoppas de stannar kvar i din mage så många veckor som möjligt, så de får en bra start i livet.
    Hade varit spännande om 2:an är en flicka, då får du ju en av varje. En ganska optimal utdelning{#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Alla vi 40+ som plussat efter ÄD, tråd nr 5