• Tella

socker i Mariekex

Är det någon som vet hur mycket socker det är i ett mariekex?
    Min son har alltid fått smörgåsrån, men nu vägrar han äta dem.
    Ser många andra i hans ålder får mariekex men jag har hört att det är mycket socker i dem....
    Han är 10 månader.

• Svar på tråden socker i Mariekex
  • Morbid Mistress

Läs på innehållsförteckningen nästa gång du handlar

• Tella

Det står att det är socker i, men inte hur mycket.
    Det är det jag är ute efter.
    Försöker kolla upp det på nätet....
    Går inte så bra.

• Viran

tror att det är en sockerbit, såg nån "utställning" på vårdcentralen. En eller två var det...

• Vitsippa

De smakar ju ganska sött, faktiskt. Kanske funkar det med riskakor, som ishacka föreslår, eller knäckebröd eller typ sådana kex man har till ostbricka (fast inte såna salta då!). Eller en bit gurka att gnaga på!

• Jennie Brunflo

Mariekex liksom Bragokex (och liknande) innehåller en hel del socker.

Min tös äter kex ungefär 1gång varannan vecka...och när de blir så sällan så får hon äta vad hon vill.
    Just nu tycker hon det är gott med digestivekex med smör och ost på.

• Tella

Ja jag vill ju undvika socker i den mån det går.
    Trist att inte hitta något konkret på nätet...

• Zeraphia

jag tittade faktiskt på exakt samma sak igår, och först står det "vetemjöl" och sedan "socker". det som finns mest i är det som står först, så mängden socker berättar de inte om, men det är ju tydligen mycket...

• ebbasmamma

Min vanninas barn tyckte inte om vallingen sa hon borjade mosa mariekex och blandade det med mjolk och gav pojken... jag hade ju aldrig gjort detta sjalv men han har aldrig haft nagra problem, idag ar han 13 ar.

Mina barn far mariekex ibland, det ar ju for himla gott men smor och en ostbit pa..... jammmi

• Skrattmås

Varför inte en brödbit?

Måste det bara vara kakor och kex?

Vår dotter får mumsigt hembakt bröd att mumsa på. Mariekex är SJUKT sött!!!

• Fluffisarna

Socker fria skorpor! Det gillar Meja att "äta"!

• heb

Om man vill veta om ngt innehåller mkt socker så kan man titta på innehållsförteckningen om socker står först så är det huvuding och i fallande ordning...man får i och för sig inte veta exakt hur mkt det är i men får en aning om det i alla fall..

• Tella

Skrattmås:
    Jag tycker bröd är smuligt och svårt att ha med i skötväskan.
    Smörgåsrån har varit jättebra, men de vägrar han äta nu.
    Kanske ska prova riskakor....

Svar på tråden socker i Mariekex