• Sassan81

Hur vet man om det var sen mens eller tidigt missfall?

Och spelar det någon roll?

Fick min mens idag, den var ca 1 1/2 - 2 veckor sen. Har haft graviditetstecken sedan onsdag förra veckan. Mått illa dygnet runt, förstärkt luktsinne, ständigt hungrig men ingen aptit eftersom inget smakade som det skulle. Ont i korsryggen, gråtig och trött. Testade negativt i fredags och tänkte testa igen på lördag, om inte mensen dök upp. Vilket den ju gjorde idag då.

Kände mig så säker på att jag var gravid, men nu kommer jag ju aldrig få veta det. Borde jag kolla mig så att allt är ok eller bara fortsätta som vanligt?

Mår fortfarande illa kan jag tillägga...

• Svar på tråden Hur vet man om det var sen mens eller tidigt missfall?
  • Akleja

Om jag var du skulle jag nog ta ett gravtest bara för att se om det var en sen mens eller graviditet/missfall. Graviditetshormonerna finns kvar i kroppen ett tag även efter ett ev. missfall. Vid positivt svar skulle jag ringa till bm och rådfråga.

• Medved

För det första :) Så hade jag mens när jag var gravid tom 2a månaden , så det kanske inte är något missfall alls..Men om det nu är ett missfall så visar det ändå positivt om du har varit gravid, och det gör det till ca 6 veckor efter missfallet isåfall! :) Ta ett test ! KRAM

• Anatha

Det kan du nog inte få reda på. Eller om du testar igen kanske du får plus fast du har fått missfall men det låter ju inte så kul att göra. Fast även om du är gravid kan du ju få blödning man vet ju aldrig.

Jag fick i alla fall ett tidigt missfall och då behövde man inte kolla sig utan det var bara att köra på och jag var gravid igen rätt snart efter.

• BebisiFebruari

Jag tror att din mens bara va försenad för om du testade dig i fredags så borde du fått positivt om du varit gravid då

• Medved
    BebisiFebruari skrev 2009-10-29 15:27:22 följande:
    Jag tror att din mens bara va försenad för om du testade dig i fredags så borde du fått positivt om du varit gravid då
    Det är inte säkert att det skulle visats då..
    Jag gjorde ett test den 8 januari 08 och då visade det negativt.
    Det 11 januari 08 plussade jag ;) Så det ska du inte tänka på.. Ta ett nytt bara!!
  • BebisiFebruari
    Medved skrev 2009-10-29 15:31:25 följande:
    Det är inte säkert att det skulle visats då..Jag gjorde ett test den 8 januari 08 och då visade det negativt. Det 11 januari 08 plussade jag ;) Så det ska du inte tänka på.. Ta ett nytt bara!!
    Sa bara vad jag tror eller hur!!!!
  • Medved
    BebisiFebruari skrev 2009-10-29 15:33:32 följande:
    Sa bara vad jag tror eller hur!!!!
    ja och jag skrev fakta? det var inget påhopp om du tog illa upp?
    Ville bara rätta så att TS kan läsa det?
  • BebisiFebruari
    Medved skrev 2009-10-29 15:40:10 följande:
    ja och jag skrev fakta? det var inget påhopp om du tog illa upp? Ville bara rätta så att TS kan läsa det?
    Rätta vaddå har jag inte rätt till min tanke och åsikt eller!!!

OM jag nu måste förklara vad jag tror så tänker jag såhär ATT:

Man han ägglossning ca 14 dagar innan nästa beräknade mens och om mensen nu va 1½-2 veckor försenad och hon testade sig för 6 dagar sen så är hon alltså ca 21-28 dagar efter ägglossning och enligt den uträkningen så TROR JAG att hon borde fått positivt på det testet i fredags...

FÅR JAG TRO VAD JAG VILL ELLER utan att nån viktigpetter ska "rätta" det jag tror
  • BebisiFebruari

Lycka till T.S nu tänker jag inte skriva mer här eftersom jag är så förbannat less på folk som försöker leka viktigpetter

Svar på tråden Hur vet man om det var sen mens eller tidigt missfall?