• siamusen

Ok, litet akutfall här:dörrhelvetet har gått i baklås och handtag plus kolv trillat a på andra sidan dörren. Hur löser man detta?

Helst utan att slå sönder dörren.

• Svar på tråden Ok, litet akutfall här:dörrhelvetet har gått i baklås och handtag plus kolv trillat a på andra sidan dörren. Hur löser man detta?
  • Lizzyy

kan du inte ta bort handtaget där ni finns då? och försöka öppna med vertyg?

• siamusen
    Lizzyy skrev 2009-10-29 15:42:11 följande:
    kan du inte ta bort handtaget där ni finns då? och försöka öppna med vertyg?
    Jo, det är redan borta men vilka verktyg kan funka?
  • Pynta
    siamusen skrev 2009-10-29 15:43:59 följande:
    Jo, det är redan borta men vilka verktyg kan funka?
    När det hände mig använde jag en bordskniv.
  • Ickan

Jag antar att det är en innerdörr, då kan vad som helst funkar som går att vrida runt fyrkantshålet med. Bred mejsel typ.

• siamusen

Ska kolla vad vi har. Det mesta är i bilen dock och bilen är i Paris.

• Senap

Går det att skruva av gångjärnen?

My sugar is raw
  • Ickan

Lyckades fyrkantspinnen lossna åt andra hållet med, var det någon som drog ut den åt det hållet kanske?

• Zimlis
    siamusen skrev 2009-10-29 15:49:04 följande:
    Ska kolla vad vi har. Det mesta är i bilen dock och bilen är i Paris.
    Självfallet när du behöver det.

Vi öppnade våra innerdörrar med teskedar som små - avlånga skaft då
  • Senap

Jag säger som Pynta. Ta en vanlig bordskniv. Den kanske blir lite bucklig dock

My sugar is raw
  • siamusen

Nu hittade jag en fyrkantig mojängkolv plus en knipa-åt-mojäng (jag är bra pa svenska idag).

Gick alldeles utmärkt att vrida om allt.Bara det att det inte verkar vara connected till själv laset utan det skramlar runt löst.

Sa nu väntar jag pa maken sa far han klättra in fran utsidan och skruva ned dörren.

• siamusen

Gångjärnen sitter självklart pa insidan.

• Senap

Du har inget hysteriskt barn där inne?
    *står beredd med kofoten*

My sugar is raw
  • siamusen
    Shoegirl skrev 2009-10-29 16:15:41 följande:
    Du har inget hysteriskt barn där inne?*står beredd med kofoten*
    nej, ett ôppet fônster bara.

Kompa att om man tar av gangjärnen pa andra sidan sa sitter ju dörrskiten fortfarande fast pga laset.
  • Senap
    siamusen skrev 2009-10-29 16:19:28 följande:
    nej, ett ôppet fônster bara. Kompa att om man tar av gangjärnen pa andra sidan sa sitter ju dörrskiten fortfarande fast pga laset.
    Nej, det brukar gå att lirka loss om man bara får bort gångjärnet.
    Låssmedar brukar kunna få upp de flesta dörrar annars.
    My sugar is raw
  • siamusen
    Shoegirl skrev 2009-10-29 16:21:14 följande:
    Nej, det brukar gå att lirka loss om man bara får bort gångjärnet.Låssmedar brukar kunna få upp de flesta dörrar annars.
    Låssmed vill jag inte ringa.I värsta fall får vi slå sönder dörren. Den är ful ändå.
  • siamusen

Hurra! Dörrhelvetet är numera öppet

Visste väl att vi skulle få användning av makens övervikt nagon gang.

Var vâldigt stolt över min make där han dundrade fram i lägenheten likt en noshörning och BOOOM rätt in i dörren som öppnade sig med ett litet fjutt

• Senap

*applåderar och matar noshörningen med karameller*

My sugar is raw
  • Användarnamn är för mesar
    siamusen skrev 2009-10-29 15:40:53 följande:
    Helst utan att slå sönder dörren.
    Jag kan ge dig Doffans nummer så kommer han och hjälper. Visserligen slår han ner dörren, men vafan, du får ju se Dolph Lundgren in action, det är det värt!
  • Ickan

*applåderar för Proppen*

Tänk att hans bufflighet är behändig ibland. Och så kanske han fick ur sig lite aggressioner på köpet. *hoppas*

Svar på tråden Ok, litet akutfall här:dörrhelvetet har gått i baklås och handtag plus kolv trillat a på andra sidan dörren. Hur löser man detta?