Ni som försöker bli gravida - hur länge håller ni kvar spermierna?
Precis som rubriken lyder - hur länge låter ni spermierna vara kvar i er efter att ni har haft sex? Går ni på toa direkt efter eller håller ni kvar dom längre än vanligt?
Precis som rubriken lyder - hur länge låter ni spermierna vara kvar i er efter att ni har haft sex? Går ni på toa direkt efter eller håller ni kvar dom längre än vanligt?
Oj
Kan ju säga som så att ävne om man gar till toaletten direkt efteråt så kan man bli gravid.
En liten del av spermierna rinner ut, men det är säkerligen miljoner kvar inne
Så det spelar typ ingen roll om man går på toaletten direkt efteråt eller inte.
Jag har gått på toaletten om jag märker att det rinner ut, då känns det fräschare.
Annars kan jag ligga kvar och mysa en stund och kramas lite
Nu försöker ju inte jag bli gravid iofs, ville bara säga att det spelar liksom ingen roll vad man gör
Det räcker med en spermie att bli gravid, och alla "ramlar" inte ut
Jag brukar somna efter sex på kvällen och går alltså inte på toa förrän morgonen efter, det har aldrig runnit ut under natten utan kommer i toaletten på morgonen!
Fast som lia76 skrev: de flesta spermierna finns ju kvar ändå även att du går på toa.. att jag somnar är väl mer för att jag blir trött efteråt! Hehe...
Jo alltså jag vet ju att det stannar kvar rätt många även om man går på toa men jag tänkte att det kanske var större chans om man låter alla vara kvar... så det var därför jag ville höra hur ni andra bär er åt :)
Spelar ingen roll... behövs ändå bara en spermier
Och är spermierna pigga, friska och glada... Gästvänligheten i slidan trevlig... så spelar det ingen roll
Jag har sprungit på toa direkt efteråt och jag har legat kvar... har blivit gravid båda gångerna... Trots p-piller dessutom
Det som kommer ut är sekret, flytningar, sjuka/skadade/döda spermier och sånt man ändå inte kan bli gravid av. Friska spermier som kan befrukta ägget simmar upp i livmodern på några sekunder typ så ja ligger du kvar 1 minut räcker det gott och väl. Jag går alltid på toa direkt och jag har blivit gravid alldeles för lätt.
okej bra, får jag ställa en till fråga då, är det säkert att man blir gravid om man har sex och prickar äl och har pigga spermier och en bra slida? :) eller kan man ha sex under äl med dessa förutsättningar och inte bli gravid?
har två barn och har alltid gått upp direkt.
har man sex på samma dag som ÄL så är det typ 25% chans att bli gravid.
Ett ägg kan bara bli befruktat när det lossnat från äggstocken, sedan är ägget endast befruktningsbart i högst 24 timmar. Det kan därför vara ganska svårt att pricka in rätt datum med allt vad det innebär. Som tur är lever istället mannens spermier lite längre, faktiskt flera dagar. Därför kan det vara bra att ha samlag dagarna innan beräknad ägglossning, det tar ju också lite tid för spermierna att hitta ägget vilket kan ta upp till ett dygn.
Om du försöker bli gravid och har svårt att ha koll på när ägglossningen är. Då ha sex varannan dag eller var tredje dag. Det är det bästa enkla sättet att bli gravid då spermier stannar i 2dagar i oss kvinnor. Ett litet tips bara.