• Nani82

Vilka tossor är riktigt varma att ha i vagnen??

Letar ett par tossor som är riktigt varma till min son som är snart 1 år (och ännu inte behöver skor, speciellt inte under vagnåkning). Jag bor i Lappland och det kan bli riktigt kallt ute. Men så klart är vi knappast ute i -30. Men iaf att dom skulle vara varm till -18. (Har åkpåse så klart som oxå ger värme.)

Kollat på Elodie detalis fina, men det står inte nå bra vad dom är fodrade med. Någon som provat dom? Har nu Skinntossor med ullfoder men han har varit kall om foten ändå. Men det är nog individuellt hur lätt man fryser så klart. Och just fötter kan nog vara lite svårt ibland att hitta det bästa. Såg att POP har tossor är dom bra? Har bara dom som är som vindtäta till honom och dom funkar då inte när det blir riktigt kallt.

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Vilka tossor är riktigt varma att ha i vagnen??
  • lia76

Jag har skinntofflor med ullfoder och sen varma strumpor innanför... Fungerar bra
    Sen täcke eller filt om som jag gör "fothus" av

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • Nani82

Kanske är mina skinntossor för gamla för att vara bra. Men tycker att dom borde hålla. Fast det är brorsans gamla å han är 16 år så... Kanske måste köpa nya då...Dom är hela å vi har smort dom å tvätta insidan...

• SysterBus

Vi har POP:s tossor. Bor iofs inte i Lappland. Men vi hade dem när vi var i Sälen förra året och då var det -15-20 grader och dottern var varm och go om fötterna när hon låg i vagnen.

Tove föddes 25/4 -08!
  • Nani82
    SysterBus skrev 2009-10-29 22:24:37 följande:
    Vi har POP:s tossor. Bor iofs inte i Lappland. Men vi hade dem när vi var i Sälen förra året och då var det -15-20 grader och dottern var varm och go om fötterna när hon låg i vagnen.
    Ja men då kanske vi skulle ta å prova ett par såna. För det vädret är nog likvärdigt med detta väder som vi har! Vad är det för foder i dom? Kanske står på deras sida förresten, ska kika där.
  • Marma

nu bor vi ansolut inte i lappland men hade oxå P.O.P tossorna o även fast det blåste kallt o var kankse "bara" -10 så var de varma. Hade dom även som skor under vintern o då höll de sig varma oxå. Hade typ ett regnställ med fötter för att han skulle kunna krypa i den lilla snön vi hade då

• Aaglars

Vi kör med raggsockor och bomullsstrumpor under det - sen ner i åkpåsen.

Fast ska hon inte sova är det vinterstövlarna på och ingen åkpåse.

• paddanpuff

Polarn o pyrets ullstrumpor och deras tossor. Bor visserligen inte i Lappland men vet att detta är varmt. Kostar en del men det bryr man sig inte om just då tror jag

• Nani82

Jag goooglade runt å hittade tips på ullfleecefodrade tossor som man kunde köpa sula till oxå. Slog till på att prova dom med en tunn ullstrumpa till oxå. Funkar inte det får det bli POP tossa eller lindbergstossa...

• liv10

vi kör med Trolls ullfodrade tossor. Under det en ullstrumpa, vi bor i Luleå och det har då funkat här.

• Nani82
    liv10 skrev 2009-10-31 22:32:48 följande:
    vi kör med Trolls ullfodrade tossor. Under det en ullstrumpa, vi bor i Luleå och det har då funkat här.
    Ja men det lät oxå som nåt bra! Vart kan man köpa dom? Kanske får testa såna om dessa inte funkar...
  • Tante tutta
    liv10 skrev 2009-10-31 22:32:48 följande:
    Jeg kjöpte mina på www.barnlycka.se
Svar på tråden Vilka tossor är riktigt varma att ha i vagnen??