• hemlig007

Köra spel till XP i Windows 7?

Vi är på väg att köpa en ny dator och då får man ju Windows 7 som operativsystem, men vi vill gärna kunna använda våra dataspel även i fortsättningen. Går det att köra program och spel som är gjorda för Windows XP på en dator som har Windows 7?

• Svar på tråden Köra spel till XP i Windows 7?
  • lia76

ska gå =)
    Jag kör ju spel som är gjorda för DOS eller Windows 98 i min Vista burk.
    Har ven en massa XP spel som jag använder i Windows 7

Skulle det bli lite knas så kan man välja egenskaper på exe filen och välja kompatibelläge windows XP
    men det har jag aldrig behövt göra

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • hemlig007

Tack för era svar! Bra att veta att det funkar

• lia76

Märkte just för tillfället att om du har spelet "Hospital Tycoon" så avbryts installationen i Windows 7.
    Står då att det bara är kompatibelt till Windows XP eller Windows Vista.
    Trist som f*n för jag hade verkligen lust att spela det nu.
    Men kanske finns någon version som fungerar.
    Annars brukar ju det mesta vara kompatibelt.
    Har ALDRIG någonsin stött på att jag inte ens fått installera något... Bara att det inte fungerat att köra igång ibland (dock väldigt sällan).
    Men att installationen inte ens fungerar... Skit

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • c0ol
    lia76 skrev 2009-11-01 20:00:13 följande:
    Märkte just för tillfället att om du har spelet "Hospital Tycoon" så avbryts installationen i Windows 7. Står då att det bara är kompatibelt till Windows XP eller Windows Vista. Trist som f*n för jag hade verkligen lust att spela det nu. Men kanske finns någon version som fungerar. Annars brukar ju det mesta vara kompatibelt. Har ALDRIG någonsin stött på att jag inte ens fått installera något... Bara att det inte fungerat att köra igång ibland (dock väldigt sällan). Men att installationen inte ens fungerar... Skit
    Kör installationen i kompabilitetsläge
  • lia76
    c0ol skrev 2009-11-01 21:03:12 följande:
    Kör installationen i kompabilitetsläge
    Jo gjorde ju det direkt efter att  jag postat inlägget.
    Men fick lägga autorun filen som kompatibelt läge för setup.exe var nog inbäddad i någon cab fil
    Fungerade fint...
    Men då hade jag redan postat inlägget som sagt
  • c0ol
    lia76 skrev 2009-11-02 10:09:09 följande:
    Jo gjorde ju det direkt efter att  jag postat inlägget. Men fick lägga autorun filen som kompatibelt läge för setup.exe var nog inbäddad i någon cab fil Fungerade fint... Men då hade jag redan postat inlägget som sagt
    Jo men det visste ju inte jag :)
  • hemlig007

Den nya datorn är införskaffad så nu återstår det bara att testa de gamla spelen Får annars fråga er om jag stötter på problem.

Svar på tråden Köra spel till XP i Windows 7?