• ModerBlå

Surstömming

Jaha......där kom den.......Jag och min man driver en turistverksamhet med restaurang. Idag fick vi beställning på surströmmingsfest. Och jag som aldrig har hållt på eller smakat surströmming tyckte att det skulle bli lite spännande.

Men jag säger bara bläääääääääääääää! Först när jag öppnade burkarna höll jag på att kräkas av lukten. Jag fick verkligen kvälningar. Jag hade lovat mig själv att provsmaka för det gör jag med allt som serveras i restaurangen....MEN det gick inte.......dt bubblade om fisken och det såg verkligen ruttet ut.
    Min fråga är........
    Hur många här tycker att surströmming är gott?
    Jag har fortfarande illamående och huvudvärk efter denna kväll....och jag har verkligen sanerat restaurangen.......
    Ursch...fy och blä kommer aldrig att kunna smaka på denna fisk.....

• Svar på tråden Surstömming
  • RadixLecti

Hehe, hade en kompis när jag var mindre där pappan gillade surströmming. Han fick vackert sitta ute på gården och käka skiten. Och stanken tog sig ändå in.

Surströmmingslukten sätter sig i väggarna, tycker jag mig ha märkt. Urkburk.

• Smultronet12

Åhh, surströmming ÄR så gott... men man ska nog ha vuxit upp med det för att tycka det är gott. Våran son på 1år äter surströmming!

• ModerBlå

Usch säg inte så där......att surströmming sätter sig i väggarna......blä

• Smultronet12

Surströmming sätter sig INTE i väggarna, det är bara att vädra ut lukten.

• ModerBlå

Smultronet12

Ja det tror jag med att man ska ha vuxit upp med det för att tycka att det är gott.......
    Jag måste säga att jag jämför med det där tvprogramet Fear Factori där dom tävlar och får äta komagar och råa strutsägg och sånt.....alltså jaaa...jag är mållös......tur att vi alla är olika

• ModerBlå

okej vilken tur....att det inte sätter sig i väggarna.....

• RadixLecti

Smultronet, det kan ju förstås bero på tapeten...
    Min kompis hade sån där tjock tygtapet, och jag garanterar dig att den luktade.

• turia

om fisken bubblande så e den inte ok...
    det ska ju pysa när man öppnar men det ska inte bubbla..
    ///suringsmästaren

• suede

Surströmming är jättegott!!!!!

• Smultronet12

Ska äta surströmming imorgon... mmmmm!

• Snossan

mmmm...hur äter ni den? Jag vill ha potatis lök och gräddfil, hårt tunn bröd med västerbotten ost på

• Tumbling down

Bläää.. skulle aldrig äta något som luktar så illa!!!

• snobben

Jaaaaa, det är gott! det smakar inte som det luktar. Tyvär har jag inte hunnit med att äta nån surströmming i höst. hoppas det blir en gång i allafall.

Äter det i klämma med mandelpotatis och rå lök och smör.

• LinSam

Enligt mig ska man ha messmör på tunnbrödsmackan också. Men allt är tillåtet. Å vad gott! Varför hittade jag den här tråden. Blir sugen.

Svar på tråden Surstömming