• Kössen

tips på resor o hotell i dubai!!!

Hej!
    Vi har nu bestämt oss för att åka till dubai.
    det är jag,min man och våra tre barn varav en är 8 månader.
    vi tänkte åka i december eller januari och behöver hjälp.
    norwegian flyger ju billigt och det vi behöver veta är hur vi bokar hotell och vart i dubai vi ska åka!!
    tacksam för alla råd och tips!!
    mvh/Emma

• Svar på tråden tips på resor o hotell i dubai!!!
  • Rydia

vilken tur att nån mer ska dit!!! vet du hur det är med babyskydd, kan/bör man ta med det? vi ska med dit i jan med en 8 mån bebis :) vi ska dock bo hos min svåger så jag kan tyvärr inte hjälpa med boendeförslag.

• Dixie

vi bodde vid Jurimera Beach - på Sheraton - som var mycket bra, precis vid stranden (även om det var för kallt att bada i havet) och med pool och lekplats!

• hotten

vid stranden ligger ju de finaste å dyra hotellen... finns även nått fint som är byggt ihop med shoppingcenter.

MEN då avstånden å trfaiken ändå är sådan att man måste ta taxi vart man än skall så spelar det ingen större roll var man väljer att bo, många 3 stjärniga normala hotell för bra priser ligger mer "i stan" ifrån stranden sett.

• Cafe Solo

Jag har varit i Dubai i december. Det var skitkallt och gick varken att bada i poolen eller havet. Man kunde visserligen åka skidor i en galleria, men det var ju inte riktigt därför jag åkte dit. Plus att man måste åka taxi överallt. Tror att det finns barnvänligare resmål än Dubai.

• hotten

Cafe Solo skrev 2009-10-31 17:29:14 följande:

Jag har varit i Dubai i december. Det var skitkallt och gick varken att bada i poolen eller havet. Man kunde visserligen åka skidor i en galleria, men det var ju inte riktigt därför jag åkte dit. Plus att man måste åka taxi överallt. Tror att det finns barnvänligare resmål än Dubai.
    man väljer väll ändå ett hotell med uppvärmd pool!
    å dessa är oftast fan så mycket varmare än vad jag badat någon annanstans, typ 32 c på riktigt alltså!
  • Kössen

som te.x?
    detta är helt oplanerat och vi har inte 30 tusen att lägga på en resa för hela familjen...möjligtvis med mat o vistelse inräknat.

tack för tips!!
  • hotten
    Kössen skrev 2009-10-31 21:08:35 följande:
    som te.x?detta är helt oplanerat och vi har inte 30 tusen att lägga på en resa för hela familjen...möjligtvis med mat o vistelse inräknat.tack för tips!!
    hade du tänkt dig å åka till dubai med flyg, boende å mat å allt inräknat för en familj på 5 pers? för långt under 30 tusen, eller vad menar du?

isåfall ledsen tror inte det finns nått vettigt resemål i januari för långt under den summan ink allt...
  • Kössen
    hotten skrev 2009-11-01 20:37:06 följande:
    hade du tänkt dig å åka till dubai med flyg, boende å mat å allt inräknat för en familj på 5 pers? för långt under 30 tusen, eller vad menar du?isåfall ledsen tror inte det finns nått vettigt resemål i januari för långt under den summan ink allt...
    jodå,vi hittad en resa till dubai med frukost inräknat för 17800.
    då hade vi haft mycket pengar att spendera där.
    har även kollat upp egypten,dit kostar en sista minuten för hela familjen runt åttatusen,och där är det mellan 20-25 grader.
    så visst finns det vettiga resmål,även om de är få
  • hotten
    Kössen skrev 2009-11-02 13:54:31 följande:
    jodå,vi hittad en resa till dubai med frukost inräknat för 17800.då hade vi haft mycket pengar att spendera där.har även kollat upp egypten,dit kostar en sista minuten för hela familjen runt åttatusen,och där är det mellan 20-25 grader.så visst finns det vettiga resmål,även om de är få
    nå jo om man klassar egypten som vettigt resemål..

ok om ni hittat en resa med allt till dubai för de priset så är det knappast så att ni kan välja å vraka var å hur ni skall bo? men billigt vart det ju för 5 pers! å som sagt man kan komma riktigt billigt undan där med massa shopping å tivolin (fyller på ett kort för tex 100,- som de sedan kan använda till att spela eller karuseller mm) för barn super billigt!
    Men skall man äta finare, å se nått så kostar det direkt ett par tusen...
  • Kössen
    hotten skrev 2009-11-02 17:09:59 följande:
    nå jo om man klassar egypten som vettigt resemål.. ok om ni hittat en resa med allt till dubai för de priset så är det knappast så att ni kan välja å vraka var å hur ni skall bo? men billigt vart det ju för 5 pers! å som sagt man kan komma riktigt billigt undan där med massa shopping å tivolin (fyller på ett kort för tex 100,- som de sedan kan använda till att spela eller karuseller mm) för barn super billigt!Men skall man äta finare, å se nått så kostar det direkt ett par tusen...
    vi är ju två vuxna två barn och en bebis,så fyra får vi väl räkna egentligen.
    Egypten har jag hört mycket bra om..även om allt inte är bra..:)
    om dubai har jag också hört mycket bra!
    har även hört att det är dyrt att leva där,så därför blev vi glada när vi hittade resan för 17800...då har man ju genast mycket mer att spendera på roliga aktiviteter!
    vi får helt enkelt se hur vi gör...
    tack för tipsen iaf
  • hotten
    Kössen skrev 2009-11-02 18:09:51 följande:
    vi är ju två vuxna två barn och en bebis,så fyra får vi väl räkna egentligen.Egypten har jag hört mycket bra om..även om allt inte är bra..:)om dubai har jag också hört mycket bra!har även hört att det är dyrt att leva där,så därför blev vi glada när vi hittade resan för 17800...då har man ju genast mycket mer att spendera på roliga aktiviteter!vi får helt enkelt se hur vi gör...tack för tipsen iaf
    jo men det beror ju på då ni är 5 i rummet så kan vissa hotell å länder godkänna den 5 e som baby å inte räkna in medans många räknar att det är 5 å enl många hotell normer så är max 3-4 per i ett rum..
    reguljärflyg flyger ju inte heller babysar gratis som på charter, men så klart norwegian har ju billiga biljetter å hur de räknar en under 0 år vet jag inte..

dyrt eller billigt där, beror helt på om ni går på fina restauranger för några tusen eller på vanliga 3 stjärniga hotell restauranger för ca 50,--100,-
    å om ni handlar dyra märkeskläder där en skjorta kostar 20 000,- eller går på H&M å köper likandan för 50,- (som kostar 120,- i sverige) tom IKEA har betydligt billigare där å köpa saker än hemma i sverige!
  • Kössen
    hotten skrev 2009-11-03 11:53:10 följande:
    jo men det beror ju på då ni är 5 i rummet så kan vissa hotell å länder godkänna den 5 e som baby å inte räkna in medans många räknar att det är 5 å enl många hotell normer så är max 3-4 per i ett rum..reguljärflyg flyger ju inte heller babysar gratis som på charter, men så klart norwegian har ju billiga biljetter å hur de räknar en under 0 år vet jag inte..dyrt eller billigt där, beror helt på om ni går på fina restauranger för några tusen eller på vanliga 3 stjärniga hotell restauranger för ca 50,--100,-å om ni handlar dyra märkeskläder där en skjorta kostar 20 000,- eller går på H&M å köper likandan för 50,- (som kostar 120,- i sverige) tom IKEA har betydligt billigare där å köpa saker än hemma i sverige!
    jo,de 17800 inräknar alla i familjen..inklusive hotell...maten är ju inte för fem osv..det var så jag menade.
    vårt intresse ligger inte i att shoppa massa saker...vi vill komma bort på semester,med familjen för att koppla av, och komma bort från vardagen!
  • hotten
    Kössen skrev 2009-11-03 19:59:36 följande:
    jo,de 17800 inräknar alla i familjen..inklusive hotell...maten är ju inte för fem osv..det var så jag menade.vårt intresse ligger inte i att shoppa massa saker...vi vill komma bort på semester,med familjen för att koppla av, och komma bort från vardagen!
    till dubai åker man ju mest för shoppingen, svårt att få en avkopplande semester i en storstad...
Svar på tråden tips på resor o hotell i dubai!!!