• Svar på tråden Tropical Island
  • Niinaaa
    chiligirl skrev 2009-10-30 22:50:25 följande:
    Jag har varit!
    men berätta!!
  • chiligirl

Det är inte länge sedan jag satt och skrev i en anna ntråd här på resa. Sök!

• Niinaaa

jag har sökt men det kommerinteupp nånting

• chiligirl

Jag klipper och klistrar mitt svar från tidigare!

Jag var där i början på augusti.

Det finns en sandstrand med konstgjord sol så ni behöver ha solskyddsfaktor med för solen tar på. Den bassängen är stor.

Så finns det en annan avdelning som är mera som en lagun med vattenfall.

Det är de två stora poolerna. Rejält stora är de.

Utöver det finns det spa och bastuavdelning i ett område man kan välja att inte nyttja.

Sen finns det område för vattenrutch. 3 stycken höga banor. Blåa banan vågade jag inte köra då jag sett hur alla såg ut som steg upp ur rännan såg ut. Men kul är vattenrutscharna, helt klart. Tillbringade många åk där.

För barn finns det ett lekområde, med massor av aktiviteter.

Det finns tropisk regnskog att vandra i.

Vi övernattade i badhuset. Vi tältade på sandstranden och hade åskväder under natten! Konstgjort naturligtvis...
    Att övernatta kan man välja på flera alternativ, lyxigt som en maharadja eller "fattigt" i tält och allt däremellan.

Utöver dessa få aktiviteter fanns hur många matställen som helst och shopping.

Meningen är att man ska spendera pengar genom att äta och shoppa. Sen trollas allt in med att erbjuda någon upplevelse, show på kvällen, badlek osv. Men de som har byggt konceptet vill ju ha in pengar.

Som allt i Tyskland är det rent och bra ordning. Du har inga pengar med utan du betalar med ditt armband du får vid entreén. Det betalar du sedan vid avfärd.

Kan vara en kul upplevelse att åka till i vinterslasket. Men det går rejält med pengar och är krångligt att ta sig till från Berlin om du flyger Ryanair.

• Niinaaa
    chiligirl skrev 2009-11-02 21:49:25 följande:
    Jag klipper och klistrar mitt svar från tidigare! Jag var där i början på augusti. Det finns en sandstrand med konstgjord sol så ni behöver ha solskyddsfaktor med för solen tar på. Den bassängen är stor. Så finns det en annan avdelning som är mera som en lagun med vattenfall. Det är de två stora poolerna. Rejält stora är de. Utöver det finns det spa och bastuavdelning i ett område man kan välja att inte nyttja. Sen finns det område för vattenrutch. 3 stycken höga banor. Blåa banan vågade jag inte köra då jag sett hur alla såg ut som steg upp ur rännan såg ut. Men kul är vattenrutscharna, helt klart. Tillbringade många åk där. För barn finns det ett lekområde, med massor av aktiviteter. Det finns tropisk regnskog att vandra i. Vi övernattade i badhuset. Vi tältade på sandstranden och hade åskväder under natten! Konstgjort naturligtvis... Att övernatta kan man välja på flera alternativ, lyxigt som en maharadja eller "fattigt" i tält och allt däremellan. Utöver dessa få aktiviteter fanns hur många matställen som helst och shopping. Meningen är att man ska spendera pengar genom att äta och shoppa. Sen trollas allt in med att erbjuda någon upplevelse, show på kvällen, badlek osv. Men de som har byggt konceptet vill ju ha in pengar. Som allt i Tyskland är det rent och bra ordning. Du har inga pengar med utan du betalar med ditt armband du får vid entreén. Det betalar du sedan vid avfärd. Kan vara en kul upplevelse att åka till i vinterslasket. Men det går rejält med pengar och är krångligt att ta sig till från Berlin om du flyger Ryanair.
    Tack för svaret.
    Men finns det ingen paketresa dit?
    Jag har aldrig bokat en resa nånstans o skulle nog inte ens hitta till Berlin
    haha
Svar på tråden Tropical Island