• vanilla deej

Dum fråga om strumpbyxor

Jag har funderat och inte hittat något svar själv och jag skäms nästan över att behöva ställa frågan men jag måste bara få veta...

Har man strumpbyxor på en nyfödd pojke på vintertid eller finns det långkalsonger till dem? Har sett ett par så fina strumpbyxor på HM med Tiger på som jag funderat över, men då vi inte vet om det blir en flicka eller pojke har jag inte velat köpa dem.

Så vad säger ni som vet... Har man strumpbyxor på en pojke som är nyfödd?

• Svar på tråden Dum fråga om strumpbyxor
  • frilin

Det gör man väl som man vill Nu har jag visserligen en flicka, men vi använder strumbyxor som långkalsonger och jag tycker det är helt perfekt! Kanske något bökigare att få på en sån liten bebis strumpbyxor! Men vill du ha dem, så KÖP!

• Boel1

Jättebra med strumpbyxor på små bebisar, pojke eller flicka - de tappar så lätt sina små strumpor, och det är svårt att hitta några som sitter riktigt bra, så satsa på strumpbyxor!

• Minxy

Strumbyxor (eller kalasbyxor) is the shit!

Skitbra till både pojkar ocxh flickor vintertid

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och Bönan BF 2oo9-12-o4
  • Minou

Jag köpte 2 par "bilar"-strumpbyxor till lillkillen och jag är jättenöjd. De rör sig lätt i dom samt att man blir inte av med en massa strumpor som Boel sa =)

• nano

Vi har visserligen en tjej men jag hade gjort samma sak om det vart en kille:

Först blöja, sen strumbyxor och sist body. Om vi skulle bort eller bara ville att hon skulle vara lite extra fin så hade vi ett par byxor utanpå men hemma var det så praktiskt i bara strumpbyxor och body.

• vanilla deej

Ok! Men det låter ju kanon! Tycker det ser så skönt ut med strumpbyxorna. Jag får väl kalla dem för något annat om det blir en pojk

Tack för era svar!!!

• idiblon

Klart man kan ha strumpbyxor på pojkar!

• Dieselmom

Min som e 2 och ett halv har alltid haft strumpbyxor vintertid! Långkalosonger tar ju så mkt plats under byxorna, strumpbyxor är tajta och sköna Och ja, han är en grabb!

• Numminen

Jag instämmer med övriga - strumpbyxor är kanonbra på små bebisar! Strumpor trillar bara av. Men varför kalla det något annat om det är en pojke? Strumpbyxa betyder ju just "byxa med inbyggd strumpa". Svårt att se något könsbundet där? Dessutom tror jag knappast någon bebis bryr sig

Första vintern hade sonen nästan enbart body och strumpbyxor. Dock knäppte jag bodyn först och hade strumpbyxorna ovanpå, men det är ju en smaksak.

• fruganL

Jobbar på förskola och det är många som har strumpbyxor under det kallare halvåret. Otroligt praktiskt även där. Kalasbyxa, strumpbyxa, namnet är som många sagt inte det minsta könsbundet.

När det är torrt väder har man kunnat ha två lager genom att bara dra på byxor över, och är det kallare eller blötare är det toksmidigt att ta på overall eller regnkläder över. Otroligt praktiskt. Do it!

• Dr Mupp

strumpbyxor är supersmidigt. Det har vi använt till både pojkar och flickor.

Svar på tråden Dum fråga om strumpbyxor