• Pallas

Vad är det för typ av människor som åker buss?

Vad är det för jävla äckel som åker buss hela tiden? Vad är det som får folk att så fort de stiger ombord på bussen hala fram ett tuggummipaket/frukt/snusdosa/choklad och sedan sitter och moffar i sig hela resan, för att sedan smeta fast tuggummin på väggar/element/säten/golv, pula ner fruktskal och snorpapper mellan sätet och väggen, trycka ner snus i elementen, loska på fönstren och bete sig allmänt vidrigt svinigt? Och VAD I HELA HELVETE är det som får folk att, trots skyltning, STÅ och pissa på en busstoalett? Fattar ni hur äckligt det är att ta reda på ert jävla piss?!

Är det vanliga människor som håller på med sånt här, eller är det något fel på dem? Gör du så här? Det värsta jag hittat är begagnade tamponger på golvet - i en buss som inte hade toalett. Det kan fan inte vara normalt. Eller?

Förklara för mig snälla, inna jag helt tappar tron på mänskligheten och lobbar för rösträtt för katter.

• Svar på tråden Vad är det för typ av människor som åker buss?
  • juluu
    Pallas skrev 2009-10-30 14:33:36 följande:
    Det värsta jag hittat är begagnade tamponger på golvet - i en buss som inte hade toalett.

Men folk beter sig jävligt snuskigt i allmänna utrymmen i allmänhet. Fattar inte varför.
    Har själv jobbat som städerska på kontor (ett av Sveriges största företag, med enbart högt utbildad personal). Dagligen torkade jag bajs från toaringar, torkade sperma, torkade kiss från väggar osv.
    Medelålders män som betedde sig som neandertalare.

Inte för att kvinnorna var så himla mycket bättre....Visst lindar man väl in sitt mensskydd i papper innan man slänger det i sanitetspåsen? Så har alltid jag gjort iaf. Men så gjorde dom inte där inte...Där vecklades hela bindan ut till allmän beskådan i påsen. Lagom mysigt.
  • Pallas

Ja, detta övergår mitt förstånd! Jag står på galenhetens rand i mina grubblerier om detta, faktiskt. VAD är det för psykologisk mekanism som får människor att bete sig på det här viset? För jag vågar ju inte tro att hälften av bussåkarbeståndet är mentalt efterblivna... gör de så här hemma? Stoppar snormapper mellan soffkuddarna, spottar på fönstren och slänger mat på golvet?

• burriburrbloggen

jag dör av spyor och skratt!

jag som älskar att åka buss. Jag vet inte vad det är jag sätter mig i helt enkelt.
    burriburr.se - 24 och nöjd.
  • LillaEllan

haha ne jag gör inte så och tack och lov har jag sluppigt se dessa tamponger skulle nog spy lite då

• Pallas
    burriburrbloggen skrev 2009-10-30 14:48:30 följande:
    jag dör av spyor och skratt! jag som älskar att åka buss. Jag vet inte vad det är jag sätter mig i helt enkelt.
    Nä, visste du det skulle du inte sätta dig på ett bussäte... Tro mig, jag har ägnat sommaren åt att våtdammsuga bussäten.
  • burriburrbloggen
    Pallas skrev 2009-10-30 14:53:49 följande:
    Nä, visste du det skulle du inte sätta dig på ett bussäte... Tro mig, jag har ägnat sommaren åt att våtdammsuga bussäten.
    jag såg ett barn spy på ett säte en gång. blääää
    tack gode gud att de våtdammsugs ibland.
    burriburr.se - 24 och nöjd.
  • Pallas
    burriburrbloggen skrev 2009-10-30 14:57:06 följande:
    jag såg ett barn spy på ett säte en gång. blääää

tack gode gud att de våtdammsugs ibland.
    Vi har bakteriedödande medel att spruta på spyor och sånt, men min kvalificerade gissning är att bussäten i bästa fall våtdammsugs en gång om året...
  • Koloraturell

va? vilken buss åker du?? Jag pendlar varje dag men har aldrig sett något sånt. På sin höjd något tuggummi på golvet kanske.

• Pallas

Jag åker inte, jag ägnar nätterna på att ta reda på efter alla svin.

Svar på tråden Vad är det för typ av människor som åker buss?