• Jossis87

Menskopp? Berätta!

Jag har precis beställt en menskopp och vill jättegärna höra om era erfarenheter! Jag har problem med återkommande svampinfektioner och tänkte att menskoppen borde vara betydligt bättre än tamponger för min kropp.

Vad har ni för erfarenheter av menskoppen? Går det att ha sex med menskoppen i?

• Svar på tråden Menskopp? Berätta!
  • carola1977

I love my menskopp . Det känns lite ovant i början för den känns ju om man säger så. Sedan vänjer man sig och tänker inte på den om man sätter i den rätt. Jag blöder inte så mycket så jag behöver max tömma den 2 gånger per dygn. Funkar bra även på natten.

Har inte ens funderat på att ha sex med den i, men det känns som om det skulle bli trångt...

• Jossis87
    carola1977 skrev 2009-10-30 18:08:23 följande:
    I love my menskopp . Det känns lite ovant i början för den känns ju om man säger så. Sedan vänjer man sig och tänker inte på den om man sätter i den rätt. Jag blöder inte så mycket så jag behöver max tömma den 2 gånger per dygn. Funkar bra även på natten. Har inte ens funderat på att ha sex med den i, men det känns som om det skulle bli trångt...
    Härligt Hoppas att jag kommer trivas lika bra med min
  • FIame

Tror inte det blir någon höjdare om du inte har en man med liten snorre. Hade ont som fan i mitt instrument efter en happening där tjejen i fråga haft sprial, så jag tror inte på sex med menskopp, men vem vet.

• Anonym (haft sex..)

Fan kom inlägget inte med...:-P

Iallafall köpte min kopp för knappt ett år sen tror jag o e super nöjd, det e lite testande först o andra gången men man lär sig, hur bra som helst. Jag har tom glömt den en hel dag ibland bara för jag glömer att jag har mens....

O sex går ja, (ännu en gång jag glömde att jag hde mens ) analsex funkar för oss, men som Flame skrev kanske inte funkar om killen har väldigt stor. Annars går det ju oralsex, o då slipper ni dessutom blod i maten

• Angels Fall First

Jag är hur nöjd som helst med min! När den är slut köper jag en ny, garanterat. Jag vill inte tillbaka till tamponger igen. 

Det tog mig ett tag att få grepp om hur den fungerade. Så illa var det faktiskt att jag la undan den nästan ett år innan jag provade igen Men då fungerade det bättre. Nu har jag använt den i typ två år kanske. 
    Jag som blöder väldigt lite, så lite att den minsta tampongen inte hinner bli fylld under den rekommenderade tiden, tycker att det är toppen att kunna ha menskoppen inne hela dagen (byter när jag borstar tänderna morgon och kväll). Och att jag slipper eländet med att alltid bli så torr som jag blev förut. 
    För egen del så fungerade det rätt bra att ha sex. För killen var det dock inte så väldigt skönt  
    Enda negativa jag kommer på är att jag tidigare inte hade någon som helst mensvärk och det får jag faktiskt med menskoppen. Fast det är lite, lite ,lite vi pratar om så jag kan leva med det när fördelarna är så många  
    Bara det faktum att jag kan simma utan att behöva tänka på att jag har mens, för mig är det ren och skär lycka  
    mina svenska bostäver kommer och går
  • Jossis87

Angels Fall First skrev 2009-10-30 20:43:09 följande:

Jag är hur nöjd som helst med min! När den är slut köper jag en ny, garanterat. Jag vill inte tillbaka till tamponger igen.  Det tog mig ett tag att få grepp om hur den fungerade. Så illa var det faktiskt att jag la undan den nästan ett år innan jag provade igen Men då fungerade det bättre. Nu har jag använt den i typ två år kanske.  Jag som blöder väldigt lite, så lite att den minsta tampongen inte hinner bli fylld under den rekommenderade tiden, tycker att det är toppen att kunna ha menskoppen inne hela dagen (byter när jag borstar tänderna morgon och kväll). Och att jag slipper eländet med att alltid bli så torr som jag blev förut.  För egen del så fungerade det rätt bra att ha sex. För killen var det dock inte så väldigt skönt   Enda negativa jag kommer på är att jag tidigare inte hade någon som helst mensvärk och det får jag faktiskt med menskoppen. Fast det är lite, lite ,lite vi pratar om så jag kan leva med det när fördelarna är så många   Bara det faktum att jag kan simma utan att behöva tänka på att jag har mens, för mig är det ren och skär lycka  
    Haha, så kan det gå när koppen är på Ser fram emot att få prova den
  • Anonym

Jag har haft sex med koppen i och det var inga större problem, den gled så fint på sidan. Killen kände den litegrann men inte så det störde. Då var det värre att ha sex med tjejer som har spiral säger han.

och nej har har inte särskilt liten

• Fru Orange

Älskar min menskopp, har dock aldrig haft penetrerande sex med den i men det finns ju som sagt andra sätt . Skulle aldrig gå tillbaka till tamponger idag och jag behöver tömma ganska många ggr under de första 2-3 dagarna då jag blöder väldigt mycket men den är så mycket fräschare och mer hygienisk.

(¯`°?.¸♥Tänk om vi verkligen får en liten♥¸.?°´¯)
  • Anonym

Sjukt nöjd! Lite meck de första gångerna tills man fått rutin. Mycket bättre för muttan och miljön. Har haft den i några år och går aldrig tillbaka till tampong m.m. Nästan alla i min kompiskrets har en kopp och alla är nöjda.

Svar på tråden Menskopp? Berätta!