Hur laga/värma kassler?
Jag har rester av en potatisgratäng som jag hade tänkt ha kassler till idag. Men hur tillagar man kasslern? Eller värmer kanske man säger för den är väl redan tillagad när man köper den?
Hjälp mig!
Jag har rester av en potatisgratäng som jag hade tänkt ha kassler till idag. Men hur tillagar man kasslern? Eller värmer kanske man säger för den är väl redan tillagad när man köper den?
Hjälp mig!
Jag brukar steka den i stekpanna. Antingen i skivor eller helstekt.
...eller i ugn. Antingen helstek eller i skivor (ev. med tomat och ost emellan).
Tack för svaren! Jag var också inne på att värma den i ugnen, känns konstigt med stekyta på en kassler av nån anledning... Men det måste väl gå fortast att skiva den först?
Ja, det går fortast att värma den om du skivar den först.
Det är jättegott med stekt kassler, potatis, vit sås och lingon..
Okej, jag ger mig Får väl testa stekt kassler nån gång! Men nu ligger de redan i formen och väntar på att åka in i ugnen så får som sagt bli en annan gång! Men tack för tipsen iaf, kanske blir en ny favoriträtt :P
Man kan servera kassler kall, koka den, steka den hel i ugnen, i skivor i ugnen, eller i skivor i stekpanna. Allt går lika bra.
Man kan servera kassler kall, koka den, steka den hel i ugnen, i skivor i ugnen, eller i skivor i stekpanna. Allt går lika bra.