• SunShine1982

Canada Goose jacka

Jag är trött på att frysa varje vinter och behöver en ny varm jacka. Nu undrar jag, är det värt att köpa en Canada Goose jacka? Dom är ju dyra (kostar väl runt 5-6000) men har hört att dom är väldigt varma och sköna. Och jag är så frusen av mig så behöver verkligen något varm. Ett plus är ju att dom är snygga. Sen att det är märkesjacka är inte så viktigt för mig, huvudsaken att den är varm och av bra kvalitet så man slipper köpa ny jacka så ofta.

• Svar på tråden Canada Goose jacka
  • Snuttjulla

Jag har alltid varit emot dem, för jag tycker att de på tok för dyra, men sen fick min kille en på jobbet, och ja, shit, jag är frälst... Det är himla tur att jag är gravid nu, så jag inte kan ha mina egna jackor, utan måste ha stora jackor, typ hans canadian goose...
    Så har du pengarna, så köp en... Lycka till!

• Luulu

Syftar du på en dunparka? isåfall finns det billigare alternativ från tex Everest, Peak.. :)

• chupachup

jag har en peak och den är lite nättare men fortfarande jättevarm, den håller bra så jag är helnöjd

• AmandaPitkänen

finns mycket billigare alternativ som ser i princip likadana ut, som tex everest. Och du skrev ju att märet inte spelade någon roll så¨då skulle jag ha köpt en everest istället, det har jag

• lillekatt

Jag gillar inte det märket. Canadian Goose-jackor var väl typ trendiga för några år sedan, men nu har jag sett det på så många 13 åringar som har dem uppknäppta och har linne och mjukisbyxor( som de klämmer ner i sina strumpor *ryyyyys*) under, så att jag tyvärr automatiskt associerar den jackan med dem och den stilen..

• SunShine1982

Ok, kollade just på Stadiums hemsida. Peak och Everest har ju många olika modeller i olika priser. Hur ska man veta att jackan säkert är varm?

• jummie

Fryser jämt och köpte en Goose jacka. Fryser inte längre Synd bara att trendvågen kom efter jag köpt min o nu går varenda jäkel i en sån!

Har testat andra märken men jag tycker inte att de är lika varma...

• mischa86

Jag har en everestjacka och den är varm. Kan dock inte använda den för tillfället. Får vänta till bebben kommit

• star83

Dom är supervarma, jag hade inte klarat vintrarna utan min. Ett jättebra köp och dessutom håller dom väldigt länge, säsong efter säsong.

• SunShine1982

Måste gå och kolla på olika sorters jackor i helgen... Det är ju trots allt vinter och kallt typ hälften av året så en varm jacka är nog en bra investering.

• Choklad och Nötter

Canada goose är otroligt varm. Min man har en och under har han bara t-shirt när vi t ex bara ska ut med hunden.
    Vill du ha en billigare men lika varm så är Fjällräven ett bra märke. Dennar har jag och fryser inte ett dugg, och jag är en riktig frusen själ.
    www.fjallraven.se/Produkter/jackor--vastar/kodiak-parka
    Kostar ca 3000:-

Svar på tråden Canada Goose jacka