• Anonym (längtar)

Du som varit otrogen men stannat/gått tillbaka till "bas förhållandet"

Jag har blivit bedragen men vi är nu tillsammans igen och kämpar för att hitta tillbaka till varandra.
    Jag har förlåtit min partner även om det ibland hugger till i mig ibland.

MEN till frågan nu då: Ni som varit otrogna och gått tillbaka/stannat hos er man/kvinna hur kände ni för honom/henne. Varför ville ni ha tillbaka den ni bedragit? funderar ni nån gång hur det skulle blivit om ni valt äventyret istället? Vad var det som "avgjorde" liksom?

Ibland blir jag rädd att min partner ska ångra sig lite inombords och sakna äventyret.

• Svar på tråden Du som varit otrogen men stannat/gått tillbaka till "bas förhållandet"
  • Anonym (poly)

Jag blev väldigt förälskad i en annan man. Det var omöjligt för min man att inte märka detta även om jag försökte dölja det. Min man blev väldigt sårad. Vi pratade ut om blev mycket mer noga med att göra saker tillsammans och ge näring till vårt förhållande.

Jag valde min man eftersom jag älskar honom mer. Det är nu över två år sen och jag vet jag gjorde rätt val även om jag fortfarande älskar den andre mannen.

• Anonym

Jag har ett antal ggr varit otrogen mot min fru. Funderade över varför jag var det och vad beteendet berodde på... det var inte styrt pga känslor osv... Vi har varit tillsammans många år... Kom på för en tid sen att jag är bi och har försökt trycka tillbaka den känslan genom tat vara med andra kvinnor... Nu kan vi prata om det och det stärker vår relation. min fru är bi och vi har haft trekanter med extra tjejer. Nu blir det kanske en trekant med en extra kille.. Vi spenderar mycket mer tid tillsammans nu, gör roligare saker ihop och pratar mycket mer och mycket öppnare med varandra,.

Jag tror man måste hitta orsaken till oroheten för att kunna lösa problemet.
    ett förhållande som löser en kris som uppstått i förhållandet blir mycket starkare och bättre! man bygger upp ett större förtroende och en känsla för varandra!
    Det är häftigt att växa tillsammans.
    Jag skulle aldrig kunna vara otrogen igen!
    det vet jag med säkerhet! ddet sökandet som fanns förut är helt borta!

• Anonym (längtar)

Tack snälla för era svar, det var skönt att läsa. För jag och min partner har verkligen talat ut om allt och hittat orsaken till att förhållandet blev dåligt och ledde till otrohet och vi står varandra närmre idag än vi någonsin gjort men ibland kan jag ändå inte låta bli att få såna jobbigta tankar som undrar.

• Anonym

det kommer du inte behöva oroa dig över men det är mänskligt att göra det i början... du måste vara öppen med dina känslor och våga släppa ut dom... bygg inte på dig nåt! Hoppas allt löser sig bra för er!!

Svar på tråden Du som varit otrogen men stannat/gått tillbaka till "bas förhållandet"