• Anonym (Livsnjuter)

Finns det porrtidningar för kvinnor?

För många år sedan pren jag på en het tidning för Kvinnor. Det var mjukporrsbilder och sköna noveller med inslag av intervjuer och artiklar. Den fick tyvärr läggas ner inom ett år.
    Är det någon annan tidning som dykt upp på den svenska marknaden som ni känner till!
    Saknar verkligen de uppiggande pappersbladen - manliga tidningar är så brutala och har så hårda ord!

• Svar på tråden Finns det porrtidningar för kvinnor?
  • allin

Jag såg att det fanns en tidning för kvinnor för några år sedan, med bilder på metsadels män och inga hårdporriga bilder. Har inte sett den på några år heller, och kommer tyvärr inte ihåg vad den hette........

Vi kanske skulle starta en tidning för kvinnor??

• Erica27

Den tidningen ni pratar om hette FeelIt och lades ned omgående eftersom upplagan bara låg på ungefär 1000 nr. Tjejer i massor hörde av sig och ville prenumerera, men det gick inte...och nästan ingen tjej ville gå till affären/kiosken och köpa den

• listo

Jag jobbade i en tobaksaffär för måånga år sedan, och då fanns det 2 eller 3 varianter av porrtidningar för tjejer.
    Sedan vet jag att det finns en tidning som heter "Playgirl", men jag vet inte om den säljs i Sverige.

Kika in på www.press-stop.se/kiosken/
    Där säljer de alla tänkbara tidningar, man kan beställa online också om man vill.

• Toka2

För ett antal år sedan startades en tidning för kvinnor; Kvinnors Affärer, med heterosexuella kvinnor som målgrupp. Fast det var mest nakna/halvnakna tjejer på de bilder som var i blaskan. Nä, vill jag ha en tidning med nakna pojkar köper jag nog en gaytidning

• Anonym (Hehe)

På presstop finns Playgirl. =)

• Grevinna

Grejen med porr/erotik för kvinnor är väl inte att se nakna män?? Det är föga upphetsande. Det iallafall jag vill se är en man och en kvinna i sköna situationer och en bra historia bakom som gör att man blir kåt.

• Grimreaper

Vecko-Revyn är ju lite mjukporr-blaska i sig (betydligt värre än Slitz å Cafe som många feminister skriker om) :-P

Tror att kvinnliga tidningar kommer att komma mera utav framöver. Kvinnor överlag är ju mer hemma i sin egen sexualitet idag och tar för sig mera, och när det finns behov (i detta fall P-tidning för kvinnor) så brukar dom poppa upp rätt snabbt.

Annars kanske det finns nån typ av Internetupplaga?

• Anonym (Livsnjuter)

Så sant Grevinnan!

• Majsan81

Jag tycker det är jättetrist att "mitt livs novell" lades ner.... Finns det ingen liknande tidning som den?

• Majsan81

Förlåt ts var inte alls meningen att ta över din tråd. Fastnade bara för noveller när du skrev din tråd, missade helt mjukporr Det finns det ju inte i "mitt livs novell"...

• NoAngel

Fanns en tidning som hette "Kvinnors affärer" för några år sedan men som tyvätt lades ner.. vet inte varför!
    Den hade noveller och lite fina bilder och gav även sextips och sånt!

• Anonym

Tror nog smaken är som baken med vilken sorts bilder, därför kunde de ju gjort en med mer sexbilder och sen gjort några sexnoveller;)
    Förstår inte varför vi heterosexuella kvinnor ska behöva leta efter gay-porr, MAN KANSKE SKA "ÅNGRA" ATT MAN INTE BLEV FÖDD LESBISK??

Svar på tråden Finns det porrtidningar för kvinnor?