Anonym (pms:ig) skrev 2009-11-01 20:32:54 följande:
hmm så långt in man når hihi men jag FATTArR verkligen unte HUR man får tag på den sedan? kitt!Min menscykel håller typ på hela tiden känns det som, mensen hinner precis ta slut så är det dags igen, ägglossning etc etc Blir på pissigt humör, allt känns så jobbigt och betungande, trivs inte med mig själv på något sätt, blir negativ osv
Jag tycker du ska prata med en BM och prova p-ring om det verkar bra i samtalet med henne

Min mens blev 3 dagar lång med p-ringen (spotting dag 1, mensblödning dag 2 och spotting dag 3) och så kom den punktligt på dagen, varje tisdag i min ringfria vecka. Det var SÅ skönt att veta exact när mensen skulle komma och veta exact hur den skulle bete sig och hur lång den skulle vara. Och sedan när den ringfria veckan var slut så satt jag in en ny ring och visste exact hur jag skulle må fram tills nästa ringfria vecka. Jag slapp allt vad som hette pms!
Endaste nackdelen, och då menar jag absolut endaste (i alla fall för mig) var att jag kunde känna liiiiiiite mindre sexlust. Men jag mådde så mycket bättre i övrigt, så det var det värt.
Och angående att stoppa upp den och ta ut den. Det är en ring och innan du stoppar upp den så håller du den någon minut mellan händerna så den blir varm, för den blir lite mer flexibel då. Sedan klämmer du ihop den mellan tumme och pekfinger (så den blir avlång i formen) och trycker upp den i slidan. För att få den på plats trycker du den sedan med pekfingret upp så långt ditt pekfinger når och så sitter den där
För att sedan ta ut den så för du åter in ditt pekfinger och krokar bara i ringen och drar ut. Den försvinner ju inte in i dig, så det går ättelätt att känna den och då är det ju bara pilla fram den
Något annat bra med ringen också är att du kan ta ut den när ni har sex. Man kan ha den ute i max 3 timmar vill jag minnas utan att effekten påverkas. Så skulle din partner mot förmodag störas av ringen så finns det ju en lösning. Du kan även ta ut den efter sex och bara spola av den kort om det känns renare då.
Svårare än så är det inte (haha, man skulle kunna tro att jag säljer dessa, men nej, kjag är bara ett stort fan)