Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Cuthalion

Hjälp! Vaxpropp!

Hur löser man upp en vaxpropp?

Har så in i . . . ont och det hjälper inte att spola med vatten eller rensa med tops, speciellt inte som att jag har sår och är svullen.

Kan saltlösning fungera?

• Svar på tråden Hjälp! Vaxpropp!
  • CB72

Revaxör,, finns att köpa på apoteket...

• Jefa

När jag hade så, fick jag ta revaör två eller tre gånger innan det tog riktigt.
    Men det funkar. Tänk vad du kommer tycka alla pratar högt sen när du kommer höra bättre

• Cuthalion

Jefa

Mer orolig för att jag kommer märka hur högt jag själv pratar när jag tror jag viskar

• AnnaGBG

Du får inte gräva med tops så långt in i örat! Akta dig, kvinna!! Revaxör, som sagt, brukar funka strålande!

• Mandi74

Är du säker på att det är en vaxpropp och inte en öroninflamation? Försvinner det inte så gå och kolla..

Jag är ett "öronbarn" och har haft både mycket öroninflamationer och vaxproppar och de kan förväxlas..

När jag får en öronpropp brukar jag köra med revaxör nägra nätter, brukar samtidigt (lite då och då) tryckutjämna, (har fått för mig att det hjälper) sen efter några dagar brukar jag spola..då ska det förhoppningsvis lossna..gå annars och få hjälp så att du inte "förstör" något i örat..

Lycka till..

• Cuthalion

Mandi74

Med tanke på att det började när jag var sjuk så kanske Du har rätt men vill inte lyssna på det örat ( ) så jag håller fast vid att det är en vaxpropp till något annat bevisats

• Mandi74

Hehe..det är du som har ont, inte jag..
    Men jag hade ju kollat..

Vad händer när du tryckutjämna gör det mer eller nindre ont? Kan du ligga p å det örat och sova? Gör det ont när du trycker på örat utifrån?
    Gör allt detat ont så, hmm hur ska jag säga detta..då har du nog en öroninflamation

• Cuthalion

Mandi74

Du är en hemsk människa

Fast det är lite bättre nu. Brukar vara värre på mornarna när jag legat på örat och skall försöka öppna munnen. Får prova revaxör och sedan gå till vårdcentralen i veckan ifall det inte hjälper . . .

Tack för svaren!!!

• Mandi74

Hahaha..

Lycka till och hoppas det hjälper med revaxör..

(..Ipren funkar bra vid öroninflamation.. )

• Tingeli

där jag jobbar så har en del äldre vaxpropp. då tar dem revaxör i ett par dagar sedan så kommer en syster och spolar dem....

• Cuthalion

Mandi74

Vad jag tycker illa om när andra har rätt

Det var en kraftig hörselgångsinfektion. Läkaren kunde inte se ifall trumhinnan tagit stryk och ifall det var en hel öroninfektion men fick pencillin och örondroppar.

Tack för hjälpen allihop. Skönt att höra igen

• Mandi74

Cinzano: Haha..och då ska jag inte säga "vad var det jag sa.."

Men vad skönt att du fått hjälp och att det blir bättre..Ha det gott..

Svar på tråden Hjälp! Vaxpropp!